[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
خبر
نگاه بازار به فولادی ها هم …
تحلیل خبر
بتا سهم06:55:01 شاید یکی از تلخ ترین و غیرخاص ترین گزارش ها برای گروه فولاد بود که انتظارات را براورده نکرد ولی بین انها هم خوب و بد وجود دارد
دراین گروه فسبزوار هم بد نبود فسبزوار در 3 ماهه به سود 221 ریالی رسیده و 593 میلیارد ریال سود عملیاتی و 883 میلیارد ریال سود خالص داشت در 6ماهه سود هر سهم 1828 و سود عملیاتی 6815 و سود خالص 7310 میلیارد ریال است
فنورد هم گزارش بدی نداشت و با توجه به افزایش سرمایه پیش رو بد نیست زیر نظر باشد فنورد درحد سال قبل بود و 6739 ریال سود محقق کرده است
سهم 3ماهه 1154 میلیارد ریال سود عملیاتی و 970 میلیارد ریال سود خالص دارد
فخوز هم شرایط بدی ندارد ولی از او بهتر هستند که شاید ارفع و کاوه بهتر باشند
در ارفع اوضاع بد نیست ارفع در ۳ماهه به سود ۷۴۷ ریالی رسیده است و نزدیک به ۲ برابر مدت مشابه قبل است
سهم در سود عملیاتی ۹۰۵۳ میلیارد ریال و سود خالص ۸۹۶۴ میلیارد ریال بوده است
سهم ۳۵۲ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی داشته است
فکر میکنیم کاوه یکی از خاص ترینهای گزارش 3ماهه اخیر بود که اگر ادامه داشته باشدکاوه یکی از ارزان ترین ها می شود کاوه رشد ۴۰درصدی سود را نسبت به مدت مشابه دارد و در ۳ماهه به سود۳۱۵ ریالی رسیده است و در سود عملیاتی ۱۳۳۰۰ میلیارد ریال و سود خالص ۱۰۰۷۶ میلیارد ریال بوده است .
و اما خود فولاد که مجمع به تعویق افتاد و شایعه 1500 ریال تقسیم سود را دارد با این گزارش ولی انصافا زیر 12000 ریال نباید به مجمع برود فولاد در گزارش ۳ماهه به سود ۷۰۶ ریالی رسیده است که سود غیرعملیاتی در آن لحاظ نشده است . اعداد سود و فروش واقعا عجیب است روزی بودجه کشور انقدر بوده
سهم 217237 میلیارد ریال سود عملیاتی و 206909میلیارد ریال سود خالص دارد
اگر با فرض تحقق سود سرمایه گذاری ها به اندازه سال قبل را در نظر بگیریم در واقع فولاد ۸۵۰ ریال در ۳ماهه محقق کرده است
همچنان معتقدیم فولاد ارزان ترین و کم ریسک ترین سهم بازار است کاوه و فنورد را هم باید زیر نظر داشت و بد نیستند .
1 مرداد ۱۴۰۱
[/ihc-hide-content]


