جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 23 آبان 1400

گزارش بازارامروز یکشنبه 23 آبان 1400

نوید خاندوزی
نوامبر 14, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز یکشنبه 23 آبان 1400 

مریض حالی بورسی ! 

محسن چاووشی ترانه جالبی داشت مریض حالی که حال و روز بیمار را به خوبی نشان میداد …
مریض حالیم خوش نیست نه خواب راحتی دارم نه مایلم به بیداری
درون ما تفاوت هاست تو مبتلا به درمانی نه من دچار بیماری
واقعا دولت در بلاتکلیفی عجیبی این  حس مریض حالی را به بازار منتقل کرده است و باعث بی حالی او شده است .

امروز یکشنبه بازار سرمایه کار خود را در حالی پیش برد که همچنان در بلاتکلیفی و بی هدفی در اقتصاد به سر میبریم و نمیدانیم چه میخواهیم . فعال بازار حق دارد که از این فضا بترسد و به جای فعال بودن تماشاچی باشد … امروز بازار داشت کمی بهتر پیش می رفت که ناگهان  با  بحث های 4200 و از دستور کار خارج شدن ان باردیگر به این نتیجه رسید که تصمیمات دولت در حوزه اقتصاد بلاتکلیف تر از این حرفهاست که روی ان حساب کند  . البته معتقدیم ارز4200  حذف می شود و فقط برای دارو  گندم ان هم تا پایان  سال 1400  باقی میماند و فقط مجلس نمیخواست  هزینه این  تصمیم  را  به دوش بگیرد و ان  را به دوش دولت انداخت.

و اما  بازار … خصوصیات بازار این روز ها این است که در تقریباً ارزنده ترین شرایط ممکن قیمت‌ها قرار داریم که نرخ ارز نیز با افزایش خود آن را اثبات کرده و در آن سو در سخت‌ترین و بی نظم ترین شرایط مدیریتی  و اقتصادی و نرخی قرار گرفتیم که همین تایید و تکذیب ها چه اعتماد ها که از بازار سلب نکرده است  شما یکبار سهامدار را می ترسانید و او را به ۵ منفی می کوبید و بعد که تبعات و عواقب اش را کشیدید ناگهان پشیمان شده و دوباره از او حمایت می‌کنید و این سردکن و گرم کن سهامدار موجب از بین رفتن و پس رفتن اعتماد او می شود چیزی که این روزها شاهد آن هستیم و اندک بارقه‌های امیدی که داشت شکل میگرفت با این رفتار محیرالعقول به حاشیه رفت و کمرنگ شد
به واقع بازار به آرامش نیاز دارد به ثبات و به فضایی که بتواند در آن تصمیم گیری کند امروز نرخ ارز حوالی 28600  شده اما هنوز تردیدهایی در دل بازار وجود دارد که باعث شده  بازار را انگار با  نرخ ۱۸ نیز نمیخرند … و این فنر فشرده و فشرده تر می شود و این دقیقا همان نقطه ضعف است که از دولت آغاز شده و به بازار هم سرایت کرده سردرگمی و بلاتکلیفی در تصمیمات اقتصادی …

بسیاری میپرسند خب تکلیف چیست؟! بفروشیم ؟!خلاص شویم؟!  اگر شرایط دارایی که در اختیار داشتیم ارزندگی لازم را نداشت و این دارایی نمی ارزید بی شک با قطعیت از فروش سهم  دفاع می کردیم اما امروز تقریباً تمام دارایی های موازی بازار ثانیه به ثانیه دلار را در خود لحاظ کرد و قیمت می‌گیرند بازار سرمایه اثر معکوس داشته و این دارایی ارزنده تر و ارزنده تر می شود اما قیمت ها کاهش می یابد به نظر فروش در چنین شرایطی منطقی نیست و صد البته واقفیم که تحمل  شرایط فعلی اعصاب پولادین  می‌خواهد که فشار عجیبی که از سمت بیرون به بازار وارد می‌شود را تحمل کند .  به خوبی همه می‌دانیم که شاید با کمی صبر  بهبود نسبی اوضاع  و امیدواری بازار کم کم قیمت ها به مدار نقاظ ارزنده خود نزدیک شود اما به واقع به کسانی هم که سهم می فروشند و یا در بازار فعالیتی ندارند حق می‌دهیم که زیر این فشار سخت و عجیب خود را خلاص کرده و تماشاچی باشند .

اما این وضع موجود تا کی ادامه خواهد داشت هرچه زمان بگذرد دولت تقریبا میتوان گفت با تجربه تر می شود پخته تر شده و در تصمیمات عاقلانه تر رفتار می کند و البته با گذر زمان و روشن شدن تکلیف بودجه ابهامات بیشتری از سر بازار برداشته می شود از همین رو احتمالاً تا بهمن این شرایط مواج پر تلاطم اقتصادی را از سمت دولت خواهیم داشت . در مورد بودجه … بعد از این تحولات نرخ گذاری دستوری و جریان نرخ ارز ۴۲۰۰ و نرخ نیما به نظر بودجه مهمترین چالش بازار طی هفته ها و ماه های آتی خواهد شد نکات مثبت و منفی بودجه را در یک مطلب جدا بحث خواهیم کرد ما اگر اتفاق عجیبی در نرخ ها و قوانین رخ ندهد با تحولات کسری بودجه و جریانات تصمیم گرفته شده برای نرخ ارز امیدواری بازار شاید بیشتر شود

و سر آخر این که همه می‌دانیم چقدر مسیر پیش رو مسیر سخت و  مسیر پر چالش و پر خبر و پر استرسی است و چه فشاری روی سهامداران خواهد بود اما قبول کنید این فشار و استرس است که سودهای قوی‌تر و بزرگ‌تری را  سبب می‌شود به نظر سهامداران همچنان باید کار شناسایی سهم ها و ان شناسایی شرکت‌ها را پی بگیرند تا از این فرصت احتمالاً ۴ الی ۶ ماهه بتوانند بالاترین بازدهی را نصیب خود کنند نمی‌گویم بازدهی شبیه سال ۹۹ نصیب بازار می شود اما احساس میکنیم یک رویه منطقی و با شیب مناسب شبیه خرداد تا مرداد ۱۴۰۰ در بازار خواهیم داشت البته  بازهم میگوییم اگر دولت  در جیب صنایع دستکاری نکند اتفاق بدی در پیش نیست  .

بگذریم و سراغ  بازار برویم …

سیمانی ها گارد صعود گرفتند
امروز سیمانی ها با اقبال و رشد قیمتی خوبی همراه و گارد صعود به خود گرفتند سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و از نظر سود سازی و فروش تحولات خوبی داشته اند
در سفانو که در قیمت های 2400 تومان معرفی شده بود سهم با صف خرید همراه و توانست مقاومت 2600 تومانی را بشکند سهمی که تا قیمت های 2800 و 3000 تومان جای رشد داشته و با توجه به شایعات سود 480الی 500تومانی امسال سهم تا قیمت های بالاتری هم در بازه میان مدت جای صعود دارد
سیمان داراب به کف قیمتی 1600 تومان رسیده است این سهم از همین سطوح جای برگشت روند قوی دارد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود با توجه به سود سازی 250 تومانی و سرمایه گذاری های ارزشمند سهم به این حمایت می تواند واکنش مثبت داشته باشد
سیمان شمال نتوانست از پس قیمت های 920 تومان بر بیاید سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و می تواند صعود خوبی نماید اما از طرف دیگر سهم جای برگشت روند و رشد به سمت سطوح قیمتی 1000 تومانی را در صورت عبور از قیمت های فعلی خواهد داشت سشمال با حمایت 820 تومانی همراه می باشد

در این گروه سدشت گزارش داد که خیلی حرف خاصی برای گفتن نداشت سدشت در سود تلفیقی ۱۲ماهه ۲۱۸۱ و در سود اصلی۱۳۵۸ ریال سود محقق کرده است به نظر با دید میان مدت هم نمیتواند با این قیمت ها کنار بیاید و کمی اصلاح بیشتری نیاز دارد در این گروه ساوه سفانو سخوز ساروم سپاها گزینه های قوی تر این گروه هستند .

پتروشیمی های تک پر
در نمادهای پتروشیمی برخی سهام این گروه با رشد قیمتی خوبی همراه شدند سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به این دلیل با صف خرید مواجه شده اند
در پتروشیمی فن آوران سهم با روند مثبت همراه شد سهمی که با صف خرید و رشد قیمتی خوبی که در پیش گرفته راه را برای صعود تا قیمت های 1600 تومانی هموار می سازد این سهم شایعات خوبی از سود سازی و تعدیل مثبت داشته و به نظر می رسد حمایت خوبی هم می شود
در نماد پارس نوسانات سهم ارام دنبال می شود سهم کف قیمتی 18000 تومانی داشته و به سمت سطوح قیمتی 20000 تومانی در نوسان می باشد سهمی که در انتظار مشخص شدن افزایش سرمایه اش بوده و تا مادامی که خبر قوی از افزایش سرمایه منتشر نشود نوسانات سهم ارام دنبال خواهد شد
جم پیلن دو حمایت قوی دارد سطوح 11 و 10 هزار تومان و مقاومت قوی هم در سطوح 12 هزار تومان دارد سهمی که سود سازیش در 6 ماهه ان سود سازی که انتظار می رفت نبود این سهم توانایی های بنیادی بیشتری داشته و با توجه به رشد اخیر قیمت محصولاتش می توان به سهم امید بست

با پتروشیمی ها میتوان همچنان به بازار امیدوار بود در مورد این گروه اوره ای ها با این نرخ های اوره سود های عجیبی خواهند داشت به زودی شپدیس گزارش میدهد ومیتواند شرایط خوبی برای کل گروه رقم بزند این ماه ماهانه این گروه شگفتی ساز می شود البته اگر اتفاقی رخ ندهد از همین رو شپدیس و خراسان و شیراز کرماشا سهم های جالب گروه هستند . در سوی دیگر زاگرس هم افت خوبی کرد کمی نیما بالا بزند زاگرس شرایط خاص تری را دارد .

در اریا هم افزایش سرمایه 50% از انباشته رونمایی شد و خبرخوبی برای سهم است به نظر اریا میتواند میان مدت جذابی را رقم بزند

خودرویی ها و اماج عرضه
امروز خودرویی شروعی مثبت اما عرضه های سنگینی را شاهد بودند خودرویی هایی که باز امید هایی برای افزایش نرخ برایشان ایجاد شده اما ریسکشان بالا رفته است هر چند  به نظر دولت  1 اذر افزایش نرخ هایی که اعلام  شده بود را به  بازار و سهامداران  اعلام میکند  . برهای تکمیلی رسیده که موضوع اصلاح قیمت خودرو طی چند روز آینده مصوب می‌شود. با پیگیری‌های وزیر محترم اقتصاد و ریاست سازمان بورس، پس از جلسات فشرده دیروز با وزارت صمت و امروز با ریاست محترم جمهور و معاون اول، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو طی چند روز آینده مجدداً در ستاد تنظیم بازار بررسی و اعمال شود این موضوع به طور جدی قطعی شده و به زودی اخبار ان به بازار میرسد
خبهمن با صف خرید همراه و به سمت قیمت های 200 تومانی در حرکت است سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و پذیرش دو محصولاتش در بورس کالا سبب شده تا بازار به این سهم خوشبین باشد این سهم کف حمایتی 180 و مقاومت 200 تومانی دارد
در زامیاد سهم مجددا به قیمت های بالای 700 تومان برگشت سهمی که اگر با رشد قیمتی همراه شود تا سطوح قیمتی 760 و 820 تومان جای رشد خواهد داشت زامیادی که سود سازی اندکی در گروه داشته اما رشد قیمت برخی محصولاتش و چسبندگی کمتری به نرخ گذاری دستوری سبب اقبال بهتری به سهم شده است

در ختور سهم با صف خرید پیش می رود سهمی که تارگت 2000 تومانی داشته و امروز در استانه قیمت های 1800 تومان صف خرید بود این سهم در کف قیمتی 1650 تومانی معرفی شد و افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی که حدود 800 درصد براورد می شود مهمترین پتانسیل سهم می باشد

به نظر با دید نوسان  خگستر و خپارس هم  شرایط خوبی را دارند

غذایی ها و عدم ازاد سازی؟؟
در غذایی ها ها برگشت و پس گرفتن لایحه دو فوریتی قطع دلار 4200 تومانی سبب شد تا فشار عرضه ها را شاهد باشند
در این گروه غدیس که صف خرید بود با عرضه های سنگین متعادل شد البته این سهم روندش به دلار 4200 تومانی ارتباطی ندارد فعلا سهم در قیمت های 1200 تا 1300 تومان در نوسان است سهمی که امسال سود بالای 200 تومانی داشته و از نظر بنیادی در شرایط خوبی به سر می برد
در غاذر سهم توانست قیمت های مقاومتی 3100 تومانی را بشکند شنیده می شود افزایش سرمایه سنگینی از تجدید ارزیابی در سهم سبب اقبال و رشد سهم شده است غاذری که تا قیمت های 3600 و 4200 تومان از نظر تکنیکالی جای رشد داشته و روند حمایتی خوبی در این سهم شکل گرفته است
غکوروش به صف فروش پیوست سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و ارز 4200 تومانیش درس ال اینده حذف خواهد شد به نظر می رسد جو روانی منفی فعلی موقت و فردا سهم به حمایت 4600 تومانی می رسد احتمال حمایت از سهم و برگشت به سمت سطوح 5000 تومان بعید نیست

در این گروه غبشهر هم همین است البته  شنیده می شود ارز 4200  روغنی ها هم واقعا حذف می شود و از همین  رو سپید و روغنی ها  سیمرغ  دوباره میتوانند جالب توجه  باشند  .

بیمه های اماده
در بیمه ای ها سهام این گروه بعضا مثبت بودند بیمه ای هایی که وضعیت بنیادی بهتری دارند و انتظارات اتی بیشتری ایجاد کند
در بیمه سامان کف سازی خوبی در قیمت های 2000 تومانی شده است سهم از همین سطوح برگشت و در قیمت های 2200 تومان صف خرید است بارها سهم سیکل نوسانی را تکرار کرده و احتمالا باز تا قیمت های 2400 تومان صعود می کند سهمی که به دلیل تراز ارزی و سود سازی خوب خود مورد توجه قرار دارد
بیمه کوثر با صف خرید توانست به خوبی قیمت های 380 تومانی را پشت سر بگذارد  سهمی که از طریق سرمای گذاری هایش امسال هم متحول و سود سازی بالایی خواهد داشت بیمه کوثر حمایت خوبی شده و حتی با تارگت های میان مدتی بالاتری همراه می باشد و از دید تکنیکالی رسیدن به قیمت های 500 تومان برای سهم بعید نیست
بیمه نوین افزایش سرمایه خوبی را تصویب کرد سهم همواره در رنج قیمتی 400 تا 420 تومان در نوسان است این بیمه ای 6 ماهه ضعیفی به دلیل عدم تحقق سود سرمایه گذاری ها داشت شاید این افزایش سرمایه کمک به رشد سهم تا قیمت های 460 تومانی شود

چهارگوشه بازار
در نماد بورس کالا سهم به صف فروش رسید فشار عرضه ها زیاد و سهم تاب نیاورد شاید بازگشایی مثبت احتمالی شرکت بورس در معاملات فردا به سهم کمک نماید به خصوص این که فردا سهم بر سر حمایت قوی قرار دارد فعلا کف سهم سطوح 3400 الی 3200 و سقف مقاومتی سهم سطوح 3800 الی 4000 تومان است

امروز شرکت بورس هم  با  رشد 100% صف خرید بود  به نظر ناظر او را محدود  باز میکند و صف خرید می شود
در دتوزیع شاهد فشار عرضه ها بودیم سهمی که امسال شایعات سود سازی بالایی دارد از طرف دیگر اصلاح خوبی کرده و از نظر نموداری در کف قیمتی قرار دارد کد به کد در این سهم مشهود و به نظر می رسد سهم برگشت خوبی به سمت قیمت های 3200 و در صورت شکست این قیمت ها محدوده 3600 الی 4000 تومان داشته باشد سهم حمایت قوی در رنج 3800 تومانی داشته و فردا می تواند به حمایت خود واکنش مثبت داشته باشد دو قرار داد جدید و افشای الف نیز در انتظار سهم است
در نماد نفت پاسارگاد سهم مجددا ب قیمت های بالای 1800 تومان برگشت سهمی که تا قیمت های 2000 تومان جای رشد دارد سود سازی بالا در کنار ارزش بازار مناسب و عدم رشد قیمتی که سهم داشته است سبب تحرکات مثبت در این سهم شده است

امروز کاوه خوب بود و فخوز هم  عالی عمل کرد  . هر دو انصافا گزارش های خوبی داده و خبرهای خوبی در پیش دارند در کاوه یک خبرخوب برای شرکت شنیده می شود شرکت معدنی آهک کاوه قلعه گنج (سهامی خاص) واقع در استان کرمان شهرستان قلعه گنج، جزء شرکت فرعی 60 درصدی فولاد کاوه جنوب کیش(سهامی عام) جهت تولید آهک پخته (آهک کلسینه) با ظرفیت تولید 111 هزار تن در سال با سرمایه گذاری این شرکت حدوداً 840 میلیارد ریال در تاریخ 20 آبان ماه 1400افتتاح گردید. به نظر خبرخوبی برای کاوه است در این گروه بورس کالا و معاملات نشان میدهد فولاد هم این ماه خوب است فولاژ هرمز فسپا هم جالب هستند.

در فجهان هم  به نظر افزایش سرمایه  جالبی را داریم   گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 40,000,000,000,000 ریال به مبلغ 65,000,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته به منظور تامين مخارج سرمايه اي مورد نياز جهت طرح هاي توسعه مجتمع که در تاریخ 1400/08/23 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده 

 

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم