[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
خبر
پتروشیمی ها باید از …
تحلیل خبر
بتا سهم06:46:50 در مورد پتروشیمی های بازار باید سراغ گزارش ها رفت که انصافا اکثر انها خوب بودند البته شاید شفارا که از زیان به سود رسید خیلی خاص نبود ولی اوهم لطف خود را داشت در شصدف گزارش خوبی را داشتیم شصدف در 12ماهه به 5887 ریالی رسیده است . در گزارش 9ماهه با سرمایه قدیم 3411ریال محقق کرده است
در 9ماهه سود عملیاتی 693 و سود خالص 682 میلیارد ریال است
در 12ماهه سود عملیاتی 1193 و سود خالص 1177 میلیارد ریال است
قیمت هم در شصدف خوب است و قابلیت رشد را دارد
در شاروم خیلی خاص نبود شاروم در 12ماهه 592 ریال سود محقق کرد سهمی که 3ماهه 92 ریال ، 6 ماهه این عدد 197 ریال و 9ماهه به 456 ریال رسیده است
سهم در3ماهه 71 میلیارد ریال سود عملیاتی و 64 میلیارد ریال سود خالص
6 ماهه 128 میلیارد ریال سود عملیاتی و 137 میلیارد ریال سود خالص داشت
9ماهه سود عملیاتی 287 و سود خالص 319 میلیارد ریال بوده
12ماهه سود عملیاتی 395 و سود خالص 414 میلیارد ریال بود
دیروز از شغدیر گفتیم و به نظر بازهم این سهم میتواند رشد خوبی را داشته باشد .
2 متانولی دیروز گزارش زدند یکی شخارک بود که خیلی خاص نبود این شرکت در زمستان به سود 183 تومانی به ازای هر سهم رسید که این عدد برای بهار، تابستان و پاییز به ترتیب برابر با 58، 178 و 143 تومان بوده است. شخارک در 12ماهه به سود 5636 ریالی رسیده است
دیگری زاگرس بود که بد نبود و خوب بود سود خالص زاگرس در زمستان با کاهش 70 درصدی نسبت به پاییز به حدود 870 میلیارد تومان (3615 ریال به ازای هر سهم) رسید. سود فصول بهار تا پاییز به ترتیب 4354، 6459، و 11013 بوده است. در 12ماهه به سود 25441 ریالی رسیده است . بین این د زاگرس را ترجیح میدهیم به خصوص اگر گزارش اردیبهشت ش خوب باشد .
در پایان سراغ اریا و پارس برویم که به نظر پارس 2300 تومان محقق میکند و 2200 تقسیمی دارد و با این قیمت ها و این سود و سود 2500 حداقلی برای سال 1400 یک سهم خوب و کم ریسک است . خود اریا به نظر در 8100 8200 باز می شود و باردیگر رشد خواهد داش ولی با سرعتکم
29 اردیبهشت 1400
[/ihc-hide-content]


