جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400

گزارش بازارامروز چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400

نوید خاندوزی
می 12, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400

تردید تریدرها !

بازار امروز بعد از 2 روز خوب و مثبت و انرژی که داشت کمی عقب نشینی کرد و فاز عرضه گرفته  بود که  البته  فکر میکنیم این  فاز عرضه با توجه  به مثبت  روزهای اخیرو شناسایی سود توسط برخی عزیزان و در پیش بودن تعطیلات  احتمالی طبیعی به نظر میرسید . بسیاری هم هنوز به تغییر روند  بازار مردد هستند  به نظر بازار باید نشان دهد که این بار با دفعات قبل فرق دارد و امروز کمی فقط کمی این تفاوت  را  نشان میداد و البته  مقطع  زمانی فعلی هم نشان میدهد که این  بار کمی فضا متفاوت تر پیش خواهد رفت . ما همچنان  چالش بزرگ عدم تعادل در برخی از سهم ها را داریم و البته  باید اذعان کرد اشتی نصف و نیمه هم حتی به این  اسانی ها شکل نمیگیرد  . البته  در این چند روز حقوقی ها هم  حسابی برای فروش در بازار سنگ تمام گذاشتند و انگار فردایی دیگر وجود ندارد !!

این روزها این نکته کمی ذهن ما را درگیر خود کرده . عملکرد حقوقی های بازار در عرضه سهام آن هم در این قیمت و در این شرایط بسیار عجیب است که البته بسیاری از این عزیزان این توجیه را دارند که به نقدینگی احتیاج دارند نمی دانیم یک سال پیش از اردیبهشت تا مرداد کجا بودند و چرا آن زمان نقدینگی احتیاج نداشتند اما به هر حال فروش در این قیمتها با این شرایط کمی خاص و عجیب به نظر می‌رسد …

ما همیشه در ذهن خود این نکته را پرورش داده ایم که حقوقی ها به واسطه رقم بیشتر سرمایه گذاری باید امکانات قوی تر و دقیق تری را داشته باشند از  همین رو وقتی عملکرد آنها در خرید و فروش غیر منطقی به نظر می‌رسد بازخورد خوبی نیز در بازار نخواهد داشت . بازاری که باسوادانش و حقوقی هایش این طور باشد از بقیه چه انتظاری است !  همواره این سوال را از خود پرسیدیم که حقوقی که یک سهم را در آن شرایط خاص که قیمت های جهانی نصف قیمت فعلی بودند و دلار هم کمتر از مقطع فعلی بود روبه بالا می دیدند و نمی فروختند امروز در این شرایط فروشنده سهم هستند  ؟! گذر زمان نشان داد که آن مقطع اشتباه می کردند و احتمالا  بازهم همین گذر زمان میگوید این مقطع نیز در فروش اشتباه میکنند .  به واقع  حقوقی که آن وقت اشتباهات بزرگی در محاسبات خود مرتکب شده چرا باید در مقطع فعلی دوباره این اشتباه را تکرار کند ؟! به نظر می رسد موضوع فروش سهام حقوقی کمی نخ نما شده اما عملکرد بسیاری از این عزیزان طی این یک سال بسیار ناامید کننده بوده آنها اسم حقوقی و یا لیدرهای بازار را یدک می کشیدند اما از سفته بازان کف بازار هم ضعیف تر بودند و رفتار آنها هیچ نشانی از تحلیل و بزرگی بازار نداشت به هر حال فروش سهام حق هر شخص بوده و اختیار دارایی خود را دارد اما بسیاری از این عزیزان متولی دارایی های عام و مردم هستند و جای تاسف است که عملکرد آنها نیز مورد بررسی و کندوکاو قرار نمی گیرد … بگذریم . وای به روزی که این  صندوقچه پر اسرار باز شود …

به  بازار برسیم و تحولات پیش رو  …

روزهای اینده  روزهای خاصی است پر خبر و پر استرس … پیک  اخبار را  طی 2 هفته  اتی خواهیم  داشت  . تقریبا پیک خبرهای سیاسی کدالی دلاری و … اما  یکی یکی بررسی میکنیم و به نظر یکی از عواملی که فکر میکنیم  باعث شود هفته بعد  شرایط کمی خاص تر باشد همان  بعد  زمان است  که چند روزی است در حال  بررسی ان هستیم یعنی اثر گذر زمان  بر بازار …

در تونل زمان یکی از مواردی که به نظر می تواند مکمل شرایط فعلی بازار باشد و به او بسیار کمک کند مقطع ۱۰ روز کاری پیش روست. ۱۰ روز کاری که از هفته بعد آغاز شده و تا ۵ روز اول کاری خرداد ادامه خواهد داشت یعنی تقریباً مقطع شنبه تا شنبه پیش رو که حدود دو هفته خواهد بود در این ده روز کاری ما  شاهد موج بلند انتشار گزارش های ۱۲ ماهه و ماهانه خرداد در کدال هستیم که اثرات  بسزایی در قیمت ها دارد .

گزارش ۱۲ ماهه می‌تواند پی به ای تی تی  ام بازار را اصلاح کرده و دید خوبی به  بازار بدهد همچنین میتواند  چشم انداز خوبی از عملکرد  شرکت با توجه به سود محقق شده در سه ماهه چهارم به سهامداران بدهد اتفاقی که شوک خوبی برای بازار است و به نوعی سیاست تثبیت قیمت ها را در شرایط فعلی پیش می برد . برخی ژست نگیرند که بی فایده است امروز فجر با همین  اطلاعیه اتش گرفت و صف شد . در سوی دیگر نقش گزارش‌های ماهانه اردیبهشت به مانند پیشرانی است که اطمینان از وضعیت بنیادی شرکت‌ها را قطعی کرده و او را یک گام دیگر به سمت تحلیلی ترشدن پیش می برد

هر دوی این عوامل نکاتی هستند که برای بازار اهمیت ویژه ای داشته و احساس می کنیم بعد از انتشار این گزارش که ما دید بسیار مثبتی به آن داریم رفتار بازار در سهم های بنیادی بهتر و میل به خرید در آنها قوی‌تر و بیشتر می‌شود گزارش اردیبهشت شرکت ها نشان می‌دهد که اگر وضعیت به همین شکل ادامه داشته باشد چه سود هایی می تواند در انتظار شرکت ها باشد و کف سازی خوبی در قیمت ها می شود  .

اما بازار امروز چطور پیش رفت … بازار شرایط خوبی را داشت و خوب پیش رفت و بعد عرضه  شد ولی در کل در دو سه باری که امروز بازار جو فروش داشت  شرایط تقاضا نیز بد نبود و طوری شکل گرفت که میشد به بهبود  بازار امیدوار شد  . در مجموع وضعیت خوبی را در بازار داشتیم و حجم هم مهم بود که امروز افزایش داشت  .

 و اما در بازار چه خبراست …  

پالایشی ها در خط مقدم

در پالایشی ها شاهد روند مثبت بودیم سهامی که وضعیت خوبی داشته و با این نرخ های جهانی نفت امسال و سال 99 سود های خوبی از دل پالایشی ها بیرون خواهد امد

شبندر با صف خرید رشد قیمتی خوبی را تجربه کرد سهمی که می رود تا به قیمت های 2400 تومانی برسد این سهم وضعیت خوبی داشته و سود خوبی در دلش دارد افزایش سرمایه هم مزید بر علت شده تا سهم بتواند جذابیت خود را حفظ نماید

در شبریز سهم تلاش دارد تا در قیمت های بالای 2600 تومان تثبیت شود سهمی که برای امسال شایعات سود 600 تومانی و برای سال 99 هم شایعات سود بالایی دارد شبریزی که به قیمت های 3000 تومانی در صورت تثبیت در قیمت های بالای 2600 تومان صعود می کند

شپنا توانسته خوب خود را در قیمت های بالای 1000 تومان حفظ نماید سهمی که تا قیمت های 1100 الی 1200 تومان صعود خوبی خواهد داشت این سهم توانایی بنیادی خوبی داشته و به نظر می رسد با محقق شدن سود سال 99 و انتظار گزارشش بتواند به رش خود تا تارگت های عنوانی ادامه دهد

شنیده می شود  به  زودی گزارش های خوبی ازاین گروه برای بازار میرسد و میتواند جالب باشد  شسپا و شرانل را هم در این گروه در نظر داشته  باشید  .

بانک ها در نوسان

در سهام بانکی روند نوسانی را شاهد هستیم برخی مثبت و برخی دیگر منفی هستند سهامی که اوضاع خوبی داشته و با دید میان مدت توانایی صعود خوبی دارند این سهم ها اکثرا در کف قیمتی نیز قرار گرفته اند

بانک پاسارگاد به خوبی به سطوح قیمتی 1700 تومان رسید سهمی که تا قیمت های 2000 تومان اهسته و پیوسته با روندی حمایتی رشد خواهد داشت سهامداران به این سهم اطمینان بالایی پیدا کرده و به نظر می رسد حمیات های حقوقی توجه بازار به این سهم بانکی را جلب کرده است

پشت بانک هم امروز عالی حمایت شد وقت تعادل در این سهم رسیده و قیمت های منفی روز شنبه فرصت شکار خوبی با تارگت 2200 تومانی خواهد بود سود سازی سهم متحول شده و وپست به دنبال افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی می باشد

بانک صادرات که شنیده می شود در گزارش 12 ماهه سود خوبی به دلیل شناسایی سود سرمایه گذاری هاش خواهد داشت با روند نوسانی همراه شده است محدوده 220 تومان مرز سهم محسوب شده یا باید با افت به سمت سطوح 200 تومان عقب گرد کند یا به سمت سطوح قیمتی 250 تومانی برود

پتروشیمی های خاص

در پتروشیمی ها برخی چشم انداز خوبی از سود سازی خود به نمایش گذاشته اند سهامی که وضعیت خوبی داشته و به نظر می رسد با اینده مثبتی که دارند بتوانند ارام ارام به هدف و تارگتشان برسند

در شیران روند مثبت ادامه داشت سهم ارام ارام خود را به قیمت های 2200 تومانی خواهد رساند سهمی که افت قیمتی زیادی داشته و هم از نظر بنیادی و هم تکنیکالی مستعد رشد قیمتی خوبی می باشد

شپترو حمایتی شد از جنس حمایت های عالی سهم از قیمت های منفی به صف خرید رسید این سهم ارزش بازار بسیار پایین و چند ماهی است فروشش به دلیل تعمیرات واحد های مشکل دار با رشد خوبی همراه شده است سهم تا قیمت هایی 500 الی 520 تومان می تواند بالا بزند

شغدیر که از رشد قیمت های جهانی پی وی سی رشد خوبی می کند وش ایعات سود 800 تومانی برای سال جاری دارد با اقبال خوبی همراه شده است سهم اگر بتواند در قیمت های بالای 6500 تومان تثبیت شود مهمان قیمت های 7200 تومانی خواهد بود

شجم  را هم  زیر نظر داشته  باشید به نظر گزارش بدی نداشت  شجم 3 4 ماهی است بهتر شده
در دی فروش به 2556 میلیارد ریال رسید و نرخ داخلی ۴۲۸,۷۹۷,۷۸۱ ریال است
در بهمن هم با رشد 2838 میلیارد ریال بود و نرخ رشد کرده در اسفند هم با فروش 2723 میلیارد ریالی عدد خوبی را ثبت کرد .
در فروردین به عدد 1980 میلیارد ریالی رسیده و در 4 ماهه اخیر خوب بوده
جمعا7 ماهه 14867 میلیارد ریال فروش داشته و مدت مشابه این عدد 4401 میلیارد ریال بوده

معادن عیار بالا

در معدنی ها برخی هم افت و اصلاح خوبی داشته و هم چشم انداز صعودی خوبی دارند و به همین دلیل با اقبال همراه شده اند.دیروز هم خبری رسید که نرخ محاسبه سنگ آهن تغییر خواهد کرد به نظر در بین معدنی ها همچنان واحیا کگل و البته ومعادن هم که در فملی سهامدار است گزینه های خوبی هستند در مورد حق تقدم ومعادن هم میتواند و این قابلیت را دارد که در کوتاه مدت هم بازدهی خوبی را داشته باشد .

در کگل سهم شاهد انتشار گزارشات خاصی از شرکت های زیر مجموعه خود می باشد سود شرکت های زیر مجموعه چند برابر شده و نشان می دهد باید در انتظار صورت های مالی خاصی از این سهم سنگ اهنی باشیم کگل تا قیمت های 1600 و سپس 1800 تومان جای رشد خواهد داشت

ملی مس امروز ابشاری باز عرضه شد سهم در قیمت های 1300 تومان ارام گرفت سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و سود سازی بالای 220 تومانی خواهد داشت مس ارام ارام به سطوح 11 هزار دلار نزدیک و شنیده می شود مس 12 هزار دلاری هم بعید نیست

باما ظاهرا قصد دارد تا قیمت های 1000 تومان افت داشته باشد بامایی که امسال از طریقرشد سود شرکت اصلی و رشد سود شرکت های زیر مجموععه به سود بالایی خواهد رسید هر چه سهم  بیشتر اصلاح  شود خاص تر می شود  البته  سود 1400 سهم کاهشی خواهد بود

2 سهم دیگر را هم توصیه داریم داشته باشید یکی تاصیکو و دیگری کزغال هر دو را زیر نظر بگیرید هر دو قابلیت های خوبی با دید میان مدت و نوسان دارند . امروز کزغال عالی عکل کرد  به نظر بازی خوبی را  با دید میان مدت  دارد و میتواند  با توجه  به  سود 550 تا  600 تومانی در سال 1400  شراییط خوبی را رقم  بزند

سیل عرضه در اردوی فولادی ها

در فولادی ها هم فشار عرضه ها بالا و سهام این گروه با عرضه های سنگینی همراه شدند و اکثرا به تعادل رسیدند سهام فولادی که گزارشات عایل از فروش داشته و دست سهامداران از سود سازی این گروه پر خواهد شد

فولاد هرمزگان با فشار عرضه ها متعادل شد سهم کف حمایتی 1420 تومانی و مقاومت 1600 تومانی دارد این سهم وضعیت خوبی داشته و اگرش ایعات سود بالای 220 توماین درسهم صحت داشته باشد سهم توانایی رشد خوبی خواهد داشت در سال  بعد  شرکت نیز سود بالایی را  برخی تخمین می زنند که گزارش های ماهانه  برسد میتواند جالب شود  .

کاوه هم فعلا تکلیفش روشن نیست علی رغم بالا رفتن نرخ های فروش همچنان در رشد قیمتی مردد است نکته مهم در کاوه اینکه کف قیمتی سهم بسته شده و سهم مستعد رشد قیمتی وبرگشت خوبی می باشد و این سهم فعلا تارگت 2200 تومانی دارد

ذوب خوب رشدی داشت سهم کف قیمتی 320 تومانی و مقاومت 350 تومانی دارد و فعلا روندش نوسانی است برای سال 1400 با توجه به اضافه شدن 700 هزار تن محصولات با راه اندازی کوره شماره 1 تحولات خوبی در سود سازی شرکت را شاهد خواهیم بود

چهارگوشه بازار

پترول در خصوص دو خبر مهم یعنی تصویب اجرای دو طرح توسعه شفاف سازی کرده و همین امر سبب اقبال بازار به سهم شد سهمی که هدف قیمتی 920 الی 1000 تومانی داشته و از نظر بنیادی در موقعیت بسیار خوبی قرار و اصلاح خوبی هم داشته است

سخوز همیشه به قیمت های 2000 تومانی رسیده و سپس ارام ارام در مسیر رشد قرار می گیرد این سهم با اقبال خوبی همراه شده است این سهم تا قیمت های 2200 تومان جای نوسان خواهد داشت صورت های مالی 12 ماهه با سود خوبی بسته شده و امسال هم سهم توانایی سود سازی بالایی دارد .در این گروه سهم های خوب کم نیست و باید کمی بیشتر بررسی کرد .

برخی سیمانی ها گزارش 12ماهه داده اند و برخی قرار است باز شوند و برخی هم در بازار حجم بهتری میخورند در بین این گروه همچنان گزینه های خوب گروه   سخوز و سفارس است . بعد ازآنها به نظر سپاها سهگمت بنیادی تر هستند و بعد این 4 سهم سشرق هم میتواند مورد توجه باشد .

بیمه اسیا جز سهامی است که هم وضعیت بنیادی و هم تکنیکالی خوبی داشته و گواه بر رشد خوبی در سهم می دهد سهمی که تا قیمت های 200 الی 220 تومان جای صعود داشته و رشد خوبی خواهد کرد این سهم بیمه ای هم سود سازی خوبی دارد هم سود تسعیر ارز بالایی را شناسایی خواهد کرد در مورد  البرز هم  به نظر بازی خوبی را با جریان  سودی که ایجاد کره دارد و کوثر هم میتواند  با اعلام  سود های بیش از 200 تومان مورد توجه  باشد  .

در مورد این سهم از سقف 80% اصلاح کرده است و به نظر این قیمت ها میتواند جالب باشد  سهم  را کمی بیشتر زیر نظر داشته  باشید

در گروه مسکن هم حجم ها  بد نیست  یکی از مهم ترین خبرهای گروه این بود که ثبهساز اعلام سود حوالی 32 تومانی را داشته و به نظر کمک زیادی به قیمت سهم میکند و میتواند موثر باشد ثبهساز را با دید نوسان و میان مدت زیر نظر داشته باشید  ثامید هم میتواند  با توجه  به اعلام  سود ها جالب باشد

در مورد تامین سرمایه ها  تنوین و لوتوس شرایط خوبی را دارند در مورد لوتوس سهم گزارش های بدی نداشت لوتوس در بهمن 771 میلیارد ریال و اسفند 945 میلیارد ریال و فروردین 1060 میلیارد ریال درامد داشت و 3ماهه به 2777 میلیارد ریال رسیده کل سال قبل 10081 میلیارد ریال بود به نظر گزارش خوبی را بزند و احتمالا سهم امسال 1200 ریال سود داشته باشد این سهم نیز در این قیمت ها شرایط خوبی را دارد .

در بین سرمایه گذاری ها گزینه های خوبی وجود دارد وصنعت را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید از نظر نموداری و بنیادی شرایط بدی را ندارد در سوی دیگر روی صبا و ومهان نیز میتوان با دید میان مدت حضور داشت . هز دو گزینه های خوب و قوی بازار به شمارمی روند و قابلیت های جالبی هم در ارزش ذاتی و هم تقسیم سود دارند

در گروه خودرو  سایپا اگر امروز بود کار باار دشوار می شد ولی خودرو  هم  رنج  بازی را  بلد بود  . خاور هم عجیب بود و خاور با این حرکت از گزند زیان انباشته ارام ارام فرار میکند خاور فروش 000ر324ر865ر2 سهم معادل 77درصد از سهام شرکت تولیدموتورهای دیزل ایران (ایدم) و 152ر212ر1 سهم معادل 49درصد از سهام شرکت مهندسی و تامین قطعات ایران خودرودیزل (اپکو)جمعا بمبلغ 218ر503ر21 میلیون ریال درآمد فروش و 488ر785ر20 میلیون ریال سود حاصل از فروش بوده است. تقریبا با این سود خاور از زیان انباشته خارج می شودو به نظر میتواند برای بازار دوباره جالب باشد . به نظر خاور کمی دیگر اصلاح شود  باردیگر مورد توجه  بازار قرارمیگیرد

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم