[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
خبر
و بازهم پتروشیمی ها …
تحلیل خبر
بتا سهم06:38:57 چند روز قبل نوشتیم بی شک پتروشیمی ها میتوانند بهترین گزارش های ماهانه و بعد 12ماهه بازار را بدهند و حالا تقریبا با رسیدن گزارش ها میتوان گفت پتروشیمی فولاد سنگ آهن گزارش های بسیار خوبی را دادند و سرامد انها پتروشیمی هاست . اکثر شرکت ها گزارش های خوبی داده و سعی میکنیم بهترین ها را بررسی کنیم
زاگرس یکی ازخوبها در گزارش است زاگرس هر چه در 2 ماهه اخیر نفروخته بود در اسفند با صادرات 240 هزار تن و نرخ ۷۰,۴۳۲,۹۸۳ ریالی به فروش 18202 میلیارد ریالی رسید سهم 12ماهه 143648 میلیارد ریال فروش داشته به نظر زاگرس به 28000 ریال سود برسد
جم هم دوباره خوش درخشید جم در بهمن و اسفند هم خوب بوده است .
در 3ماهه اول 26693 میلیارد ریال فروش داشت
در 3 ماهه دوم 42093 میلیارد ریال
در دی این عدد 26626 میلیارد ریال بوده و نرخ فروش ۱۶۷,۴۷۲,۱۱۴ ریال بود
در بهمن این عدد 32569 میلیارد ریال و نرخ پلی ایتلن سنگین ۲۳۴,۵۸۷,۶۳۴ ریال بوده و رشد کرد
در اسفند نرخ فروش 31722 و نرخ ۲۲۱,۳۲۵,۶۷۲ ریال شد
جمعا 12 ماهه به فروش 262859 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه قبل این عدد 134461 میلیارد ریال بوده است
جم پیلن هم در کنار جم قرارداد و ا هم بد نبود . ولی در مقایسه بین این دو به نظر جم موقعیت خوب و بهتری را دارد
بوعلی هم این روزها عملکرد های خوبی را ثبت میکند بوعلی در دی و بهمن و اسفند عملکرد خوبی داشت
تا 8 ماهه 58928 میلیارد ریال فروش داشت در اذر این عدد 14678 میلیارد ریال شده و دی 16351 میلیارد ریال و بهمن 21135 میلیارد ریال بود در اسفند به 18088 میلیارد ریال رسید
رشد خوبی داشته چه در مقدار و چه نرخ و جمع فروش به 131189 میلیارد ریال رسیده است .مدت مشابه این عدد 80452 میلیارد ریال است به نظر گزارش خوبی در 12ماهه خواهد داشت
نوری هم یکی از بهترین های گزارش ها بود نوری بهمن و اسفند عالی را داشته و بهمن 45878 میلیارد ریال و اسفند52527 میلیارد ریال فروش زد
در دی هم خوب بود و 39202 میلیارد ریال فروش زد یک زمستان عالی را داشت .
افزایش نرخ ها دیده می شود و در مجموع 12 ماهه 378493 میلیارد ریال فروش داشته است. 241961 میلیارد ریال گزارش 12ماهه سال قبل است
اما بازاراز دو گزینه غافل شده و به نظر هر چه پیش برویم این دو بیشتر به چشم می ایند یکی اریا و دیگری پارس
در اریا در دی فروش به 21641 میلیارد ریال رسید و بهمن 18537 میلیارد ریال بود
سهمی که اسفند به 25760 میلیارد ریال رسید . جمعا12 ماهه 180497 میلیارد ریال بوده و از مدت مشابه 89593 میلیارد ریال است .
افزایش نرخ هم داشته است
و در نهایت پارس هم بهترین گزارش سال خود را رو کرد پارس در دی و بهمن و اسفند درخشان ظاهر شد و اسفند رکورد شکست
سهمی که بهمن 28899 میلیارد ریال . اسفند 33276 میلیارد ریال و در دی ماه 29357 میلیارد ریال فروخته است و فروش بسیار خوبی ثبت کرده است نرخ استایرن در دی ماه ۱۹۳,۱۹۵,۵۴۹ریال بود و اسفند به ۲۴۶,۰۴۶,۰۳۲ ریال رسیده است
جمع فروش 260655 میلیارد ریال رسیده و مدت مشابه این عدد 154270 میلیارد ریال می باشد.
12ماهه خاصی در انتظار سهم است
بین این شرکت ها انصافا کم ریسک تر از پارس فعلا پیدا نکردیم هر چند جم هم خوب است ولی پارس واقعا جالب است
15 فروردین 1400
[/ihc-hide-content]


