جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارشنبه 7 فروردین اولین روزکاری سال …

گزارش بازارشنبه 7 فروردین اولین روزکاری سال ...

نوید خاندوزی
مارس 27, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارشنبه 7 فروردین اولین روزکاری سال …

دفتر 1400 بازشد …

سلام . قبل از هرچیز یک باردیگر سال جدید  را به شما عزیزان  تبریک میگوییم و امیدواریم  بتوانیم در سال 1400 هم  در کنار شما عزیزان  باشیم و سال  1400  روزهای خوبی را با هم سپری کنیم .روزهایی که پیش از هر چیز سلامتی به کشور بازگشته باشد و کرونا را شکست داده  باشیم . روزهای خوب برای بازار و خلاصه  روزهایی که همه  شاد و خوشحال  باشیم و البته بازار هم  رو به  راه … از اغاز بازار نمیتوان خیلی تحلیلی داشت بازار در شرایطی نیست که بتوان این  روزها  را  به روزهای اتی تعمیم داد . بسیاری از فعالان  حقیقی و حقوقی روزهای نیمه تعطیل را سپری میکنند و فعال نیستند  یکی در سفر است  یکی خواب و خلاصه حضور و غیاب کنی نصف و نیمه در بازار حضور داشتند از همین  رو این  روزها نمیتواند ملاک خوبی برای تصمیم گیری در بازار باشد و هنوز یخ  بازار اب نشده . ابتدای هر ورزش و بازی هم  همه کمی گرم میکنند و با حال و هوای فضا  اشنا می شوند  بعد  روی روال  می افتند  و به نظر بازار همین  فضا را  لازم دارد و لازم است تا  کم کم شرایط شفاف تر و فضای بازار هم  اماده تر شود

اما  1400  … سال گاو است امیدواریم خرس ها خوابیده و گاوها بیدار باشند  …

معتقدیم  سال  1400  سال  بسیار خاص و متفاوتی برای بازار سرمایه است شما  به ترکیب اتفاقات و رویدادهای پیشرو  نگاه  کنید می بینید کلکسیونی از اتفاقات سیاسی اقتصادی اجتماعی و …در اننظار ماست و این نشان میدهد  چه  سال پر فراز و نشبی را پیش رو  داریم . این فرازو نشیب خود را کم کم از اوایل اریبهشت  در حوه  سیاست داخلی و خارجی با محوریت  برجام و انتخابات  نشان میدهد  . این  را نوشتیم و عرض کردیم  تا بگوییم  فکر نکنیم  سال اسان و راحتی را داریم و کار در سال 1400  سخت خواهد بود به هر حال  این  یعنی ما در سال  1400  روزهای پر چالشی را داریم  بهتر است از همین حالا  خود را  برای این  روزها اماده کنیم .

تقویم  1400  به خصوص 6 ماهه اول ان بسیار فشرده و خاص خواهد بود همین چند روزه گزارش های ماهانه  را داریم  چشم  به هم  بذاریم ماهانه  فروردین میرسد و بعد 12ماهه ها و مجامع و گزارش های 3 ماهه  خواهد بود . در حوزه  سیاسی از اخر این ماه تقریبا  فضای کشور انتخاباتی می شود و بعد از انتخابات هم  حدس و گمان  سیاست های تیم  جدید و وزرای جدید و دیدگاه های جدید  … از برجام که نگو ! چه  برجامی بشود و احتمالا هر هفته  یک  خبرو تحرک  برجامی داریم که اثرات  ان  را در نرخ دلار و بقیه مواردخواهیم دید . بازارهای جهانی و کرونا و موارد دیگر پیش کش … این  یعنی سال 1400  سال خاصی برای همه است و قطعا روزهای پر خبری در پیش داریم

اما در مورد  بازار این  روزها  به نظر یک  رفتار دوباره در بازار دیده می شود و ان بزرگ و کوچک و تقسیم بندی بازار بر اساس اندازه شرکت هاست  . در سال گذشته  بارها به این موضوع اشاره کرده  بودیم و بازهم عرض میکنیم فارغ از اندازه شرکت ها هر شرکتی را  باید  با توجه  به جمیع  موارد و اتفاقات  به خصوص بحث ارزندگی تحلیل کرد این  روزها  کم حجم بودن  بازار باردیگر این نماد ها  را ممکن است  برجسته کند ولی دقت کنید نه هیچ  سهمی را بی دلیل رد کنید و نه چشم  بسته  پبذیرید ولی شاید  بازهم تاکید میکنیم  شاید  در پارادایم های جدید خرید  سهم در بازار علاوه بر بحث ارزندگی و  سود  سازی اصلاح  قیمتی اخیر و ریزش ان هم مورد توجه  باشد  . یا  به عبارت  دیگر بخشی از بازار ببینند چه افتی را در کدام سهم  داشته  این موضوع در حال  رواج است و شاید  توجه بخشی از بازار به این شرکت ها میتواند شرایط جالبی باشد  .

این روزها هنوز موتور ما و بازار داغ نشده و میتوان کمی صبور بود تا  شرایط بهتر شود

سراغ  بازار امروز برویم بازار امروز شرایط خوبی را اغاز کرد و برای دقایقی حتی خوب هم پیش رفت ولی در سهم های بنیادی و بزرگ  کمی لنگ میزد و در برخی سهم های کوچک و به خصوص گروه خودرو  شرایط بهتری داشت  . برای فردا نیز به نظر خیلی متفاوت از امروز نیست  .

خودرویی ها و استارت برگشت

در نمادهای خودرویی شاهد استارت برگشت بودیم حمایت ها بیشتر شده و عرضه های سنگین را جذب کرد و به نظر می رسد اوضاع خودرویی ها بهبهود داشته باشد . به نظر یکی از گزینه هایی که میتواند امسال هم نوسانی خوب عمل کند خودرویی ها هستند خپارس با خبر تجدید به نظر نگاه ها را به سمت خود ببرد و میتواند مورد توجه باشد خبهمن هم با این سود محقق شده در زیر مجموعه ها کم کم خود را بالا میکشد خبهمن در اسفند با 353 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها مواجه بوده و تا پایان اسفند 995892 میلیون ریال سود محقق کرده است البته خبر خوب کیا مهستان است که در12ماهه به سود8193 میلیارد ریالی رسیده است

ایران خودرو تا صف خرید پیش رفت مقاومت 260 تومان شکسته شود راه برای صعودخوبی در این گروه باز می شود سهمی کم وضعیت خوبی داشته و اصلاح قیمتی بالایی داشته است فعلا سهم می تواند در صورت ادامه حمایت ها تا قیمت های 300 تومان نوسان مثبت داشته باشد

در سایپا هم اوضاع خوب دنبال شد در این سهم بحث فروش دارایی ها مطرح است سهمی که با صف خرید همراه و اگر بتواند از سد قیمت های 260 تومان عبور نماید این سهم نیز تا سطوح 290 الی 320 تومان جای رشد را خواهد داشت

زامیاد هم سرانجام صف خرید شد این سهم به نظر می رسد تا قیمت های 880 الی 920 تومان رشد داشته باشد زامیادی که بخث سوداوری در سهم مطرح و فعلا خبری از تجدید ارزیابی نیست

در این گروه هم خگستر هم وساپا قابلیت های خوبی برای نوسان د ارن و از همه مهم تر خودرو و خساپا نیز میتوانند کم کم نوسانی و نموداری مورد توجه باشند . از دید ما فعلات خودرو خپارس خزامیا خبهمن را بیشتر زیر نظر داشته باشید . البته  خگستر هم  باردیگر شایعه  فروش وپارسش مطرح  شده است

گارد صعود بیمه ای ها

گزارشات مثبت بیمه ها از یک سو در کنار رشد ارزش پرتفوی و سوداوری خوبی که در گزارش 12 ماهه دارند سبب شده تا بیمه ها با اقبال بسیار خوبی همراه شوند

در بیمه کوثر پس از اصلاح اخیر سهم خبرهایی در خصوص خرید بیش از 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در شرکت مطرح می باشدس هم پس از کف سازی بسیار خوبی که داشت در مسیر صعود قرار گرفته و تارگت 1800 الی 2000 تومانی را نشانه رفته است

بیمه اسیا پس از افزایش سرمایه خود از تجدید ارزیابی با صف خرید همراه شده است صف خریدس نگینی که سهم را تاقیمت های 280 تومان بالا خواهد برد شنیده می شود وضعیت عملیاتی شرکت و رشد ارزش پرتفوی سبب این اقبال به این سهم می باشد

بیمه دی فعلا در سطوح قیمتی 2200 الی 2500 در نوسان است کف قیمتی سهم بسته شده است سهم 200 درصد افزایش سرمایه داشته و مهمتر اینکه سود سازی بسیار عالی در سهم را شاهد هستیم به نظر می رسد بیمه دی با کمی حمایت به سمت قیمت های 2500 تومان حرکت داشته باشد

عیار معدنی ها ریخت

در معدنی ها شاهد کاهش قیمتی و افت سهام این گروه بودیم علی رغم بالا بودن و نوسانات مثبت بازارهای جهانی سهام معدنی فعلا حال و روز خوبی نداشتند

در فملی سهم با روند منفی همراه شد سهمی که قیمت های جهانی و مس و دلار نیمایی گواه بر سود سازی بالایی برای سال جاری می دهد پرونده سال 99 هم با سود خوبی بسته خواهد شد فملی اگر تا قیکت های 1250 تومانی اصلاح نماید گزینه مناسبی می باشد

کالسیمین هم با افت قیمتی به سمت کف حمایتی 1800 تومانی گام بر می دارد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت می تواند تا قیمت های بالای 2000 تومان پیش برود سهمی که هم موجودی سنگینی از شمش داشته و هم سود خوبی را از افزایش نرخ های جهانی روی می برد اصلاح فرصت خوبی برای شکار کالسیمین خواهد بود

خاص ترین گزینه گروه احیا بود که نزدیک 1400 تومان 6 ماهه تلفیقی داشت . به نظر این گزارش هم شرایط را برای ادامه مسیر رشد خوب واحیا فراهم میکند . توصیه میکنیم میان مدتی واحیا در سبد داشته باشید

در نهایت در اپال هم شرایط خاص است به خصوص در سود زیر مجموعه ها صنعتي و معدني اپال پارسيان سنگان از زیر مجموعه های اپال در 12ماهه به سود 22067 میلیارد ریالی رسیده است
همچنین اپال فولاد شرق پارسيان از زیر مجموعه های این شرکت در 12 ماهه به سود 7881 میلیارد ریالی رسیده است . به نظر به زودی اپال در 12ماهه تلفیقی سود خوبی را رو میکند و این گزارش ها نیزنشانه میدهد وضعیت بد نیست اپال با صف فروش همراه شد سهم یکه نتوانست از قیمت های 1800 تومان عبور نماید سهم حمایت قوی داشته و به نظر نمی رسد افت زیادی داشته و در قیمت های 1600 الی 1800 تومان تا انتشار خبری از معامله احتمالی بلوکی سهم در نوسان خواهد بود این  دسهم  رخداد های بنیادی خوبی را دارد

نیم نگاهی هم به  فولادی ها داشته  باشیم  با این قیمت فولاد و این شرایط و این قیمت هابه نظر همچنان گروه فولاد مورد توجه باشد در مورد این گروه شک نکنید به هر دلیلی بخواهید بگیرید فولاد بهترین قیمت ها را دارد و هنوز ارزان ترین سهم بازار است . فخوز هم با این مختصات و این شرایط گزارش خوبی بدهد باردیگر بازار روی سهم می رود و به نظر فخوز هم دیگر سهم ارزان گروه است . در مورد این گروه فجر هم مجوز افزایش سرمایه گرفته و او هم بد نیست .

پالایشی ها به سمت اصلاح

علی رغم بالا ماندن قیمت های جهانی نفت و پتانسیل های تعدیل مثبت سنگین در این گروه هم برای سال 99 و هم سال جاری باز هم شاهد عرضه های سنگینی در پالایشی ها بودیم به نظر نمی رسد اصلاح چندان زیاد باشد و این اصلاح برای ادامه صعود میان مدت پالایشی ها لازم بود ببنید خرید پالایشی ها توسط بانک ها میتواند  یک  سیگنال خوب برای این گروه  باشد . در مورد این گروه قیمت نفت کمی بهبود داشته و میتواند بازهم بهبود یابد این گروه از اینجا به بعد باید با خبرهای بهتری مواجه شود و سطوح قیمت های فعلی را پیش ببرد و تثبیت سازد به نظر این نقاط به حجم خوبی نیاز دارد و بعد رفته رفته بهتر می شود پالایشی ها را با این دید باید زیر نظر داشت و میتوان گفت این شرکت ها میتوانند با اخبار مثبت یکی یکی دوباره به صف برسند و بهترین گزینه ها از دید ما همچنان شبندر شبریز و شپنا هستند . هر چند  بازی روی شتران امده ولی این  بازی ها بارهای قبل هم بوده و امده و رفته …

در شبندر سهم صف فروش شدسهمی که وضعیت خوبی داشته و به نظر می رسد تا قیمت های 2600 تومان نوسان داشته و سپس در مسیر برگشت قرار بگیرد این سهم شایعات تعدیل مثبت و افزایش سود سازی خوبی دارد

شبریز صف فروش کمی را تجربه کرد وضعیت بنیادی سهم عالی می باشد از سوی دیگر شبریز با شایعات سود 600 تومانی برای سال 99 همراه است بدین معنی که سود سال جاری می تواند رشد بیشتری داشته باشد فعلا کف حمایتی 3200 تومانی در این سهم بسته شده است

تلاش های خوبی برای جمع اوری صف فروش شپنا شد شپنایی که با مقاومت 1450 تومانی درگیر بوده و با این حمایتی که شد نشان داد فعلا میلی به ریزش قیمتی زیادی ندارد این سهم به نظر می رسد فردا با افزایش حمایت ها نیز همراه شود

انتظار در صف بانک ها

در بانک ها شاهد روند مثبت بودیم بانک هایی که وضعیت خوبی داشته و روند متعادل را دنبال کردند به نظر می رسد بانک ها بتوانند با دید میان مدت به خصوص پس از انتشار گزارشات 12 ماهه خود اوضاع خوبی را تجربه نمایند حالا خبر ده ها هزار میلیارد تومان  بانکی ها امده و این  مجموع هها  سهام  گرفتن تجارت  ملت و صادرات هستند و این خبرخوبی برای این  شرکت هاست  و در سود  سال  1400  انها میتواند  بسیار موثر باشد  .

بانک سامان با صف خرید همراه شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند حمایتی خوبی در سهم شکل گرفته است سهم بتواند از قیمت های 1100 تومان عبور نماید تا سطوح قیمتی 1250 تومان رشد خواهد داشت

بانک سینا هم وزن قیمت تابلوی خود مالکیت در کبهمن و مخابرات دارد سهمی که بازدهی خوبی در دلش داشته و به نظر می رسد صعود خوبی را تجربه نماید این سهم ارزش ذاتی 420 تومانی داشته و بر سر راه خود قیمت های 360 تومانی را باید در هم بشکند

پست بانک عالی عمل کرده است بارها سهم را در قیمت های 1800 تومان توصیه به خرید داشتیم سهمی که می تواند باشکست مقاومت 2200 تومانی خود تا سطوح 2500 تومان رشد داشته باشد این سهم با تحقق سود 170 تومانی در 9 ماهه و شایعه سود 220 تومانی برای کل سال 99 و شایعات سود 280 تومانی برای سال جاری در موقعیت صعود خوبی قرار گرفته است

وبملت وبصادر وتجارت  به  زودی با  شفاف سازی های خود بازار را مورد  توجه قرار میدهند سهم های خوبی را انصافا  دریافت  کرده اند  .

چهارگوشه بازار

شیران سعی دارد تا قیمت های 3000 تومانی را در هم بشکند این سهم وضعیت خوبی داشته و با سود سازی خوبی همراه است سهمی که گزارشات عالی را منتشر و طرح توسعه و افزایش سرمایه هم دارد به نظر می رسد سهم تا قیمت های 3200 تومان جای رشد داشته باشد اما رشد بیشتر منوط به گزارش شرکت و ماهیت سود سازیش دارد

چدن سازان بار دیگر در مسیر صعود قرار گرفت سهمی که مقاومت قوی 2800 تومانی دارد این سهم از طریق فسازان شرکت زیر مجموعه خود تحولات جدی خواهد داشت از سوی دیگر افزایش سرمایه از مجل تجدید ارزیابی را دنبال می کند به نظر می رسد سهم با کف قیمتی 2400 توماین و مقاومت 2800 تومانی فعلا نوسانات خوبی می دهد

بترانس که افت قیمتی بالایی داشته است در مسیر رشد و صعود قرار گرفته است سهمی که هم شرکت های زیر مجموعه اش با جهش سود سازی همراه شده اند هم خود شرکت فروش های خوبی را به ثبت می رساند به نظر می رسد افتی در سهم شاهد نباشیم اما رفته رفته رشد قیمتی سهم را تا قیمت های 280 الی 300 تومان را خواهیم دید

پترول این  روزها خوب نوسان میکند . در مورد پترول در قیمت های خوبی قراردارد سهم از نظر گزارش دهی بد نبود و میتوان سهم را زیر نظر داشت قابلیت تکرار چنین سودی را ندارد ولی با این حال در این قیمت ها نیز بد نیست و کمی رو به جلو حرکت کرده است پترول در ۹ماهه به سود ۳۸۷۶ ریالی رسیده که البته عمده ان ناشی از سود فروش سرمایه گذاری هاست به نظر شرایط خوبی را دارد و میتواند کم کم ببشتر مورد توجه بازار باشد .

فاذر امروز خوب مثبت  بود و این اخبار تجدید او را هم  بالا  کشید . در مسیر خوبی در افزایش سرمایه قرار گرفته است سهم 1713% افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به منظور اصلاح ساختار مالی را مصوب کرد و به مجمع می رود

تایرا هم  باید  زیر نظر گرفت  یکی از سهم های خوب بازار است  در مورد تایرا واقعا گزارش 3 ماهه اخر سهم نشان میدهد گزارش خوبی ر در پیش دارد و باید سهم را زیر نظر گرفت .در نماد تایرا نشان میدهد که این شرکت در 3 ماهه چهارم مبلغ 1350 میلیارد تومان فروش داشته است.این بدان معنی است که فروش شرکت در زمستان نسبت به پاییز رشد فصلی 60 درصدی را داشته است. دی طلایی را ثبت کرد با فروش 5803 میلیارد ریالی مواجه بود و بهمن هم 4316 میلیارد ریال شد و اسفند 3377 تا 3 ماهه اخیر نزدیک به 40% کل فروش شرکت باشد
سهمی که در اذر 2633 میلیارد ریال فروش داشتهجمع فروش12 ماهه 38819 میلیارد ریال بود به نظر حتما یکی از گزینه های خوب بازارمیتواند باشد و باید مورد توجه قرار گیرد .

رمپنا امروز یکی از خاص ترین سهم های بازار بود و با  وجود صف خرید عرضه هم  نمیشد .  به نظر سهم از نظر نموداری در جای خوبی بوده و حالا با این گزارش تلفیقی میتواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد سهم در 6 ماهه 4191 ریال سود هر سهم تلفیقی داشته است به نظر خیلی تجزیه و تحلیل در این قیمت ها سخت نیست و رمپنا میتواند یکی از خاص ترین گزینه های فعلی بازار باشد .

مخابرات هم امروز مثبت بود  به نظر اصلاح خوبی کرده و  کم کم وقت توجه  بازار بعه این دست  سهم هاست

در گروخه حمل و نقل حکشتی و حتاید مورد  توجه هستند در حتاید  همیشه بر مدار 350 و این حوالی بودبهمن و اسفند405 میلیارد ریال رسید .در دی ۳۴۵ میلیارد ریال فروش داشته است در اذر و ابان هم این عدد 345 میلیاردریال بوده است ومجموع به 5053 میلیارد ریال رسیده است کل سال قبل 2755میلیارد ریال بوده است

در بین  سیمانی ها انصافا سفارس هم  شرایط خوبی را دارد و سکرد هم خوب وارد کار شده است  سکرد در اولین ماه سال مالی به فروش 185 میلیارد ریالی رسیدهابان این عدد 160 میلیارد ریال و اذر146 میلیارد ریال بود و دی به 75 میلیارد ریال رسید در بهمن این عدد به 116 میلیارد ریال رسیده و و اسفند عجیبی داشت و 390 میلیارد ریال بود . 250 میلیارد ریال فروش صادراتی داشته است
6 ماهه 1074 میلیارد ریال بوده و مدت مشابه سال قبل 968 میلیارد ریال بود

کزغال هم شرایط خوبی را دارد گزارش فروش 2 ماه اخیر سهم جالب بوده  کزغال در حالی که تا دی 10604 میلیارد ریال فروش داشت در بهمن با 2 برابر میانگین به فروش 2081 میلیارد ریالی رسیده و اسفند 1622 میلیارد ریال بود
جمع فروش 14307 میلیارد ریال شده است و 12ماهه سال قبل 6957 میلیارد ریال بود به نظر 12 ماهه خوبی بدهد

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم