[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
خبر
این شرکت های خاص پتروشیمی …
تحلیل خبر
بتا سهم07:36:21 بی تعارف باید گفت پتروشیمی ها تا به این لحظه هم بهترین گزارش های ماهانه و هم 9 ماهه را زده اند هر چند بازار به انها بی توجه است چون از دلار می ترسد ولی در کل گروه خاص و شرایط خوبی را دارند . در این گروه و در این مسیر در بین هلدینگ ها غدیر واقعا قیمت خوبی دارد به زودی اخبار خوبی از پذیرش زیر مجموعه های غدیر از سیمانی انرژی و … در بازار شنیده می شود در سوی دیگر خود پارسان با پیش بینی سود 3100 3200 ریالی میتواند جالب باشد در کنار ان فارس هم انصافا با این شرایط و وضعیت خاص بید بلند ارزنده است و این 3 سهم کمی صبر و صبوری می خواهند
در بین پتروشیمی ها اریا گزارش بسیار خوبی زد و به نظر هم اریا هم پارس همچنان خوب و عالی پیش می رود در اریا اذر طلایی را داشت 22790 میلیارد ریال فروش داشته است در دی فروش به 21641 میلیارد ریال رسید
در جم نیز شاهد گزارش خوبی بودیم این سهم و جم پیلن به نظر فضای خوبی برای سود سازی خواهند داشت در اذر24725 میلیارد ریال و نرخ فروش اتیلن ۱۳۷,۳۷۰,۳۳۷ ریال
در دی این عدد 26626 میلیارد ریال بوده و نرخ فروش ۱۶۷,۴۷۲,۱۱۴ ریال است و رشد کرده است
جمعا 10 ماهه به فروش 189363 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه قبل این عدد 111859 میلیارد ریال بوده است
اما به طور اخص دو سهم در بازار البته بهتر است بگوییم چند سهم در این گروه نظر ما را بیشتر جلب کرده مثلا پارس با تحولات خوب خود و اریا ، یا شصفها با توجه به ارزش باازر و البته شکبیر و شاراک
در شکبیر با راه اندازی بید بلند 300 هزار تن به ظرفیتش اضافه می شود و گزارش خوبی هم زده است به نظر با دید نوسان به سهم باید نگاه کرد و فاز خوبی را دارد در سوی دیگر شاراک هم هم 9 ماهه خوبی زده و حالا هم در گزارش ماهانه نیز شرایط خوبی را دارد ابان این عدد ۱۰۹۱۷ میلیارد ریال است و نرخ بازهم رشد کرده
در اذر 12945 میلیارد ریال فروش داشته است و در دی این عدد 12642 میلیارد ریال
جمعا 10 ماهه 83017 میلیارد ریال فروش داشته در مدت مشابه عدد فروش 55301 میلیارد ریال بوده است به نظر شاراک هم رشد خوبی را خواهد داشت و برخی از قیمت های بالای 3هزار صحبت میکنند .
6 بهمن ۹۹
[/ihc-hide-content]


