[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
12:30:47 خسته نباشید … قدر سخت بود
12:27:23 خموتور در 9ماهه 229 ریال ، 6 ماهه 194 ریال محقق کرده که در 6 ماهه 319 میلیارد ریال سود عملیاتی و 277 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 9 ماهه سود عملیاتی 382 و سود خالص 326 میلیارد ریال است
12:27:15بازدهی دلاری 300 شرکت از ابتدای امسال، منفی شد.
یعنی شما اگر بجای سهام این 300 شرکت، دلار میخریدید بیشتر به نفعتون بود اینقدر تلخ و واقعی
12:26:31 وبملت جمع شد و حجم معامله تا به این لحظه بیش از ۲۵۷ میلیون سهم می باشد.
12:25:53 وخارزم همچنان صف خرید است
12:24:35 توسعه برق غدير اوکسين از زیر مجموعه های وغدیر در 12ماهه 955 میلیارد ریال سود خالص داشته است و 392 میلیارد ریال سود کل سال قبل است
12:21:19 این اتفاق خوبی برای سهم است
12:18:22 فوری صرافی ملی 100 تومان افزایش داد
12:18:06 یک بار برخی صفوف فروش جمع شد ولی دوباره فروختند
11:53:44 صف شصفها را هم کمی خرید و دوباره صف شد
11:46:31مدیر عامل ایران خودرو در اراک:15 هزار خودروی سفارشهای معوقه تا پایان سال واگذار میشود/ خودروهای فروش فوق العاده ۴۰ روزه تحویل متقاضیان شد.
11:45:22 برخی سهم های بازار در حال جمع شدن هستند
11:43:27 قشهد در 3 ماهه 1007 ریال سود محقق کرده است
11:25:20 چه جالب وخارم انقدر صف است
11:24:15 همچنان فشار فروش برقرار است ما هم نمیدانیم چه بنویسیم
11:16:44 کاوه رسما فضای منفی عجیبی را گرفته با این که اصلاح کرده است
11:15:33 سصوفی در 9 ماهه 1114 ریال ، 6 ماهه 686 ریال بوده 3 ماهه 223 ریال سود محقق کرده است که رشد خوبی داشته
سهم در3 ماهه 316 میلیارد ریال سود عملیاتی و 245 میلیارد ریال سود خالص دارد در 6 ماهه 800 میلیارد ریال سود عملیاتی و 755 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 9 ماهه سود عملیاتی 1142 وسود خالص 1225 میلیارد ریال بوده
11:07:41 ناو ابطال صندوق پالایش به ۵۷۰۰ تومن رسید
11:06:37 امروز دلار همچنان روندی نزولی داشت و به رقم 22 هزار و 800 تومان برای خرید و 23 هزار و 400 تومان برای فروش دلار در صرافی ملی رسید.| اما در سامانه نیما نرخ خرید دلار در محدوده 25 هزار و 178 تومان و نرخ فروش دلار هم 25 هزار و 57 تومان قیمت گذاری شده است. به نظر می رسد اختلاف قیمت در صرافی ملی و سامانه نیما همچنان نشان می دهد که بر سر تعیین نرخ مشخص برای دلار اختلاف نظر وجود دارد.
11:03:03 زگلدشت در 9ماهه 1578 و 6ماهه 1060 و 3ماهه 387 ریال سود محقق کرده است که 3ماهه 65 میلیارد ریال سود عملیاتی و 77 میلیارد ریال سود خالص دارد
6ماهه سود عملیاتی 187 و سود خالص 211 میلیارد ریال است
9ماهه سود عملیاتی 281 میلیارد ریال و سود خالص 315 میلیارد ریال بوده است
10:47:48 شنفت هم در منفی هاست
10:45:15 ورنا در مجمع 36 ریال تقسیم کرد
10:42:51 شرایط عجیبی در بازار داریم
10:29:57 شستا شاراک رمپنا هم از وضعیت صف فروش خارج شد
10:27:30 مسیر و شدت فشار فروش در بازار در نیمه دوم شاید کمی کمتر شود ولی
10:22:23ار اس ای شاخص کل به ۲۳ رسید!
تنهازمان شاخص ۹۳ هزار یکبار در کف ۲۲ بوده است
10:20:46 بازار را احتمالا بخرند توسط بزرگان ولی نمی شود گفت دقیق است و برمیگردد
10:20:40 صف فروش شستا جمع شد
10:12:29 کاهش 550 تومانی نرخ دلار صرافی ملی
10:07:50 صرافی ملی 23400
09:58:28 ولساپا 3600 !! قیمت های جالبی است در بازار
09:51:12 ولصنم هم در 5% مثبت عجیب است
09:51:04 سقف ۱.۵میلیون بشکهای فروش نفت در بودجه
«عباسی» رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
?سقف میزان فروش نفت در بودجه سال آینده بر روی ۱.۵ میلیون بشکه نفت بسته شد.
?اگر نفت از یک میلیون بشکه در روز بیشتر فروش رفت سهم صندوق توسعه ملی ۳۸ درصد در نظر گرفته شده و دیونی که برای سال آینده از سوی دولت سررسید شده آنها هم باید پرداخت شود.
09:34:56 بازار بدجوری در مسیر ریزش قرار گرفته است
09:25:41 زمزمه افزایش ضریب اعتبار به 45% شنیده می شود
09:25:37 نسبت اکثر سهم ها خوب است اما فشار عرضه حاکم بوده و نمادها قرمزپوش هستند
09:24:24 ?وبصادر و یک دید بلند مدت نشان می دهد سهم در محدوده حمایتی خوبی قرار گرفته است و باید دید عکس العمل بازار چه خواهد بود!
09:18:27 فشار فروش در فولاد و فملی
09:14:28 دارویی ها میتوانند تا حدودی جالب باشند
09:06:32 بانکی ها فشار فروش دارند
09:06:24گزارش شبکه خبر از مجتمع سرب و روی انگوران؛خاکی خوش عیار برای شمش های صادراتی
?تامین ماده معدنی ۸۵ واحد صنعتی کشور توسط مجتمع سرب و روی انگوران
?تولید ۵۲۶ هزار تن ماده معدنی از بخش های روباز و زیر زمینی معدن انگوران طی ۶ ماهه نخست امسال
عیار متوسط این معدن بین ۱۶ تا ۱۸ درصد
09:04:15 تقاضای خوب برای گروه خودرویی در ابتدای معاملات…
09:01:15 فولاژ هم خوب مثبت است
09:01:04 تاصیکو خوب مثبت است
08:58:17 فایرا بعد از گزارش شرایط خوبی را دارد
08:54:36 تقاضای خوب برای شستا، سیتا، سفارس و … با توجه به اجرای برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی داراییهای شستا و شرکتهای زیرمجموعه…
08:54:22 انصافا شبندرو شپنا شبریز جای قیمتی خوبی هستند
08:52:52 به نظر بازار خوب جمع می شود امیدواریم موج عرضه او را زمین نزند
08:52:42واگذاری سهام شستا به بازنشستگان منتفی شدعلی دهقانکیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران:واگذاری ۲ درصد از سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی با مخالفت مواجه و منتفی شد.
08:50:17 دسینا در 9 ماهه 987 ، در6 ماهه 585 و 3 ماهه 276 ریال سود محقق کرده بود
در 3ماهه سهم 320 میلیارد ریال سود عملیاتی و 221میلیارد ریال سود خالص داشته
در 6 ماهه سود عملیاتی با رشدی خوب 836 و سود خالص 467 میلیارد ریال شده
در 9 ماهه به سود 1277 میلیارد ریال در سود عملیاتی و 789 میلیارد ریالی در سود خالص رسیده است
08:37:38 قیمت نفتا در معاملات پایان هفته با 3.5 دلار کاهش به 500.38 دلار در هر تن رسید.
08:34:56به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از اینکه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 تصمیم گرفت که ارز 4200 تومانی را حذف کند و رقم ارز محاسباتی در لایحه را از 11500 تومان به 17500 تومان افزایش داد، سوالات و ابهامات زیادی درباره این مصوبه کمیسیون تلفیق مطرح شد.
مهمترین ابهام مطرح شده، این موضوع بود که برخی کارشناسان و رسانه ها تصور کردند کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کرده است که دولت برای سال آینده در کنار نرخ ارز بازار که تقریبا مشابه نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS) بوده و در حال حاضر، حدود 25 هزار تومان است، ارز ترجیحی با نرخ 17500 تومان هم باید پرداخت کند.
بهترین راهکار برای بررسی صحت و سقم این موضوع، بررسی متن مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس درباره این موضوع است.
متن کامل مصوبه این کمیسیون (جزء 4 بند «ب» تبصره 1 لایحه بودجه) عبارتست از: «دولت، بانک مرکزی و دستگاههای موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری موظف به فروش و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، فرآورده های نفتی و سایر منابع به نرخ سامانه (ETS) هستند.
به منظور کنترل بازار ارز، بانک مرکزی مجاز به عرضه ارز به نرخ (پایین تر از) دو درصد (2%) از نرخ سامانه (ETS) است.
منابع متعلق به دولت ناشی از اجرای این حکم مازاد بر مبلغ جزء (1) این بند به ردیف درآمدی شماره 160136 جدول شماره (5) این قانون واریز و منابع حاصله واریزی از محل ردیف شماره 71-530000 جدول شماره (9) این قانون صرف جبران معیشت و تامین سلامت مردم می شود».
بنابراین تصور بوجود آمده برای برخی کارشناسان و رسانه ها که نرخ 17500 تومان، نرخ ارز ترجیحی در سال آینده است، تصوری اشتباه بوده و نرخ ارز در سال آینده صرفا نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS) است.
در واقع، نرخ 17500 تومان صرفا نرخ ارز محاسباتی در لایحه بودجه سال آینده است و خبری از نرخ ارز ترجیحی در سال 1400 نیست.
*پیشنهاد دولت چه بود؟ و نرخ ارز 17500 تومانی از کجا آمد؟
هرچند در متن لایحه بودجه 1400 و پیوست های آن، هیچ نرخی برای ارز وجود نداشت ولی مقامات دولتی به صورت شفاهی اعلام کرده بودند:
الف- دولت در سال آینده قصد دارد در سال آینده 8 میلیارد دلار ارز ترجیحی یا همان 4200 تومانی به واردکنندگان کالاهای اساسی بدهد.
ب- نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS) که مبنای محاسبه منابع نفتی و منابع برداشتی از صندوق توسعه ملی بودند، همان نرخ ارز محاسباتی لایحه بودجه 1400 بوده و برابر 11500 تومان است.
همچنین در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق مجلس، مدیران سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرده بودند که درآمد ناشی از صادرات فرآورده های نفتی در جدول تبصره 14 لایحه بودجه (تبصره هدفمندی) با نرخ ارز 17000 تومانی محاسبه شده و همچنین نرخ ارز نیمایی که در محاسبه مابقی منابع نفتی (بخشی از این منابع با ارز ترجیحی تسعیر می شود و مابقی با نرخ ارز نیمایی) استفاده شده است، 17500 تومان بوده اند.
البته محاسبات صورت گرفته نشان می دهد که نرخ ارز نیمایی که در محاسبه مابقی منابع نفتی استفاده شده، 18850 تومان بوده و این ادعای مدیران سازمان برنامه و بودجه، غیرواقعی است.
در هر صورت، در لایحه بودجه 1400، 4 نرخ ارز وجود داشت بدون آنکه هیچ اشاره ای به هیچکدام از آنها شده باشد.
نهایتا دولت در قالب جزء 4 بند «ب» تبصره 1 لایحه بودجه از مجلس درخواست کرده بود که در صورت تغییر نرخ ارز ترجیحی به نرخ ETS، از منابع حاصله برای تامین معیشت و سلامت مردم استفاده کند. متن این جزء از لایحه بودجه بدین شرح بود: «در صورت تغییر نرخ ترجیحی مورد استفاده در این قانون به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS)، به دولت اجازه داده می شود منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره 160136 جدول شماره (5) این قانون واریز نماید. منابع واریزی از محل ردیف شماره 71-530000 جدول شماره (9) این قانون صرف تامین معیشت و سلامت مردم میشود».
براساس این گزارش، کمیسیون تلفیق مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 تصمیم گرفت به جای اینکه در لایحه بودجه ، 4 نرخ داشته باشیم، محاسبات این لایحه صرفا بر مبنای ارز محاسباتی 17500 تومانی یعنی همان نرخی که دولت ادعا داشت نرخ ارز نیمایی در سال آینده است، انجام شود. به عبارت دیگر، مجلس نرخ ارز محاسباتی لایحه بودجه را از 11500 به 17500 تومان افزایش داد و نرخ ارز در این لایحه را تک نرخی کرد.
علاوه بر این، این کمیسیون تصمیم گرفت به جای آنکه مجوز استفاده از منابع حاصله از مابه التفاوت 8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی تا ارز ETS را به دولت بدهد، خودش درباره منابع حاصله از مابه التفاوت 8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی تا ارز 17500 تومانی تصمیم گیری کند و صرفا مابقی منابع حاصله یعنی تفاوت ارز 17500 تومانی تا ارز ETS را به دولت بدهد.
08:15:54 خبرهای تجدید خبرهای خوبی است در زیر مجموعه های شستا
08:15:39 امروز بازار فضای خوبی را میتواند داشته باشیم به جز امید کاری نداریم
08:15:30 سلام صبح شما عزیزان بخیرو شادی
[/ihc-hide-content]


