چشم انداز بازار دوشنبه ۱۱ دی ۹۶
قبل از هر چیز بگوییم حس بدی است حس خوبی نیست حس این که تلگرام قطع شده و انگار خلا اطلاعاتی وجود داشته و همه چیز بازار را گرفته اند .
بازار سرمایه با روند نزولی امروز هم به کار خود ادامه داد اما امروز تفاوت عمده ای که شاهد بودیم در اواخر وقت حمایت ها از بازار افزایش و شاهد خریدهای خوبی از حقوقی ها بودیم که میتواند بازار را فردا با روندی متعادلتر همراه سازد همه چیز به حرف ها و اتفاقات امشب بستگی دارد نمی دانیم چه می شود ولی یک جرقه کافی است تا بازار فردا به منفی و یا مثبت کشیده شود .
فردا همه سهم ها روی نقاط حمایت قوی خود هستند بای شاهد تحرکاتی باشیم .
برای فردا در گروه معدنی به نظر میرسد حمایتها حتی بتواند معاملات مثبت را در سهام معدنی رقم بزند در این گروه ملی مس قصد رسیدن به قیمتهای ۲۶۰ تومان را دارد شایعاتی در خصوص پوشش بالای سود شرکت در عملکرد ۹ ماهه به گوش میرسد
در این گروه کالسیمین اگر به قیمتهای ۴۵۰ الی ۵۰۰ تومان برسد برای خرید جذاب خواهد بود با فرض سود بالای ۱۰۰ تومانی این سهم رویی توانایی رشد قیمتی خوبی در بازه میان مدت را داارد
در نمادهای فولادی به نظر میرسد نهایت افت فولاد قیمتهای ۲۹۰ الی ۲۸۰ تومان باشد فولاد با خریدهای خوبی همراه و به نظر میلی به کاهش قیمتی ندارد
در گروه سرمایه گذاری ها نیز وضعیت خوبی را شاهد هستیم واتی ۲۲۰ تومانی و خوارزمی ۸۴ تومانی و اکثر نمادهایی که به حمایتهای قوی خود رسیده اند برای خرید مناسب ارزیابی می شوند
در نمادهای خودرویی فردا باید ایران خودرو به عنوان لیدر این گروه برگشت بزند در غیر اینصورت افت قیمتی سهم تا سطوح ۲۴۰ تومان ادامه خواهد داشت انتظار میرود فردا حمایت قوی سهم عمل کرده و شاهد برگشت و متعادل شدن ایران خودرو و اغلب سهام خودرویی باشیم
بازار فردا در اکثر سهم ها و نماد ها یکسان و همراه حرکت می کند یعنی اگر مبت باشد جو همه مثبت و اگر منفی باشد جو همه منفی ولی شاید ۲۰ سهم بنیادی بازار برخی پالایشی ها سنگ آهن فولاد فلزات پتروشیمی کمی از شدت منفی شان کاسته شده باشد .
در مجموع نمی شود خیلی پیش بینی کد ولی بعید به نظر میرسد سخت تر از امروز باشد .


