خبر
در نماد شلیا و شگل …
تحلیل خبر
بتا سهم – ۶:۳۳ شلیا سهم عجیبی است یک روز صف خرید و یک روز صف فروش واین خود گواهی بر غیر منطقی بودن روند سهم دارد . در مورد گزارش های ماه به ماه نیز شلیا هم در خرداد در حالی که نرخ فروش با افت مواجه شده مبلغ ۷۲۷۷میلیون ریال فروخته و در ۱۰ ماهه ۱۴۴ میلیارد ریال فروش زده است یعنی پوشش۷۷% که به نظر برای شرکت این اعداد خیلی قابل تعریف نیست بازی اصلی چیز دیگری است ولی به هیچ وجه در این قیمت ها به خصوص توصیه ای به خرید نداریم حتی اگر برخی تاکید کنند سهم سنگین صعودی می شود
در سوی دیگر شگل شرایط بدی را ندارد ولی در انتشار گزارش ها انتظار ما از سهم بیشتر بود شگل در مجموع ۳ ماهه اول سال مالی ۴۰۵ میلیارد ریال فروش داشته است که ۲۱% فروش را در بودجه محقق کرد در ۶ ماهه جمع عدد فروش ۸۲۵ میلیارد ریال بوده است که اندک رشد تولید و افزایش نرخ را شاهدیم در پایان خرداد فروش به تحقق و پوشش ۴۱% رسیده که خیلی هم خوب نیست ولی نیمه دوم سال مالی برای شگل قوی تر است نمی گوییم سهم را بخرید ولی ان را بیشتر زیر نظر داشته باشید . فعلا این گزارش ها سیگنالی برای خرید نیست ولی پی بر ای خوبی دارد
گروه تحلیل گری بتا سهم
۴ تیر ۹۶


