جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا دوشنبه ۱۲ بهمن ۹۴

نگاهی به بازار فردا دوشنبه ۱۲ بهمن ۹۴

v.m
ژانویه 31, 2016
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا دوشنبه ۱۲ بهمن ۹۴

بازار منفی امروز در نیمه دوم تایم بازار با افزایش تقاضا مواجه و متعادل شد بازاری که به نظر میرسد فردا وضعیت بهتری داشته و لیدرهای بازار بتوانند صدر نشین شوند

بازار این روزها با یک سری افراد حقیقی  یا حقوقی روبرو می باشد که تمایل شدیدی به کسب بازده سریع الوصول دارند از دید این عده بازار باید در کوتاه مدت هر انچه می تواند نصیب انها بکند و این گروه خیلی خیلی عجله برای یک شبه پولدار شدن دارند بهر عنوان هیچ کسی مخالف پولدار شدن نیست یقینا همه ما چنین نظری را در ذهن داریم ولی نکته اصلی که باید حداقل به ان دقت داشته باشیم این است که شدیدا دقت داشته باشیم این عده اهل باقی ماندن در بازار نیستند و وقتی  در کوتاه مدت بازده مورد نظر خود را کسب کردند یقینا فرار را بر قرار ترجیح می دهند لذا در این روزها توصیه می کنیم دید کوتاه مدت را ارجح بر میان مدت و بلند مدت کنیم اینده بازار سرمایه انقدر مبهم است که هیچ کسی نمی داند با این همه مشکلاتی که در بدنه جامعه حاکم است و قیمت نفت هم به این شدت پایین می باشد اینده اقتصادی کشور به چه نحو خواهد بود اما به طور تخمینی قابل تخمین است که با این درامدهای نفتی فعلی رونقی در کار نخواهد بود

گزارش های منفی شرکت ها تک تک بر روی کدال می ایند همه این گزارش ها بیانگر این موضوع است که وضعیت اقتصادی خیلی خراب تر از ان چیزی است که ما بیان کنیم  بهتر است از بحث مشکلات اقتصادی خارج شویم که بازار فعلا به این موضوع اهمیتی نمی دهد ولی زمانی نخواهد گذشت که بازار به نقطه اشباع خواهد رسید و در ان زمان تک تک نکات منفی بر بازار تاثیر گذار خواهد بود

نتیجه تمام مطالب بالا این است که باید از فاز کوتاه مدت بازار استفاده کرد و لی شکی نداشت مشکلات اقتصادی همانند گذشته وجود دارند و امیدی به تعدیل مثبت شرکتها نیست که نیست حتی باید منتظر تعدیل منفی های بیشتری در خیلی از نمادها بود لذا در خرید سهم ها باید همانند تمام حقوقی ها دید کوتاه مدت را دید اصلی خود فعلا مدنظر داشت شاید مثل گذشته ها نتوان به سهامداران امید داد که باید میان مدت فکر کرد باید سهامداری کرد چرا که وقتی کلیات بازار وابسته به چند تک نماد است و این چند تک نماد بازده بالای ۱۰۰ درصد داشته اند در شرایط فعلی به چه امیدی باید سهامداران در بازار دید بلند مدت تری داشته باشند وقتی سایپا در یک ماهه گذشته ۱۰۰ درصد رشد کرده است ایا هنوز هم باید منتظر رشد شدیدی برای این سهم بود ایا عدم رشد سایپا به معنی عدم رشد کلیات بازار است

وقتی بازار با چنین دیدگاه هایی روبرو می باشد که کلیات بازار را به یک سهم گره می زند ایا می توان سرنوشت کل بازار را به سایپا یا فرضا ایران خودرو گره زد همه این مسایل بیانگر این موضوع است که بازار شفاف نمی باشد و ابهامات ان انقدر زیاد می باشد که باید شرایط بازار را روز به روز رصد داشت و متناسب با شرایط روزمره بازار را تفسیر کرد

اما برای فردا و در گروه بانکداری خبر وصل شدن سویفت ۹ بانک در اواخر امشب باعث خواهد شد تا بانکیها با روند بهتری و برکشت روند همراه شوند در گروه بانکی حکمت شایعه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از تجدید ارزیابی را درپی دارد بزرگ بودن گروه بانکی باعث شده است ان سفته بازی های سود اور در این گروه وجوئ نداشته باشد لذا پول زیادی از طرف ان عده خاص وارد این سهم ها نمی شود از طرفی حجم فروشندگی توسط حقوقی ها در این گروه انقدر زیاد است که واقعا باید قبول کرد که گروه خسته کننده ای را شاهد هستیم

در نمادهای خودرویی وضعیت زامیاد و سایپا بهتر دنبال میشود ظاهرا این دو سهم پتانسیل برگشت روند بهتری دارند سایپایی که بحث فروش سایت کاشانش جدی شده است در مورد گروه فقط باید عرض کنیم خرید در قیمتهای فعلی برای سهامدارانی که تازه قصد خرید دارند خیلی پر ریسک شده است بازده ۸۰ درصدی زامیاد بازده ۶۰ درصدی خپارس بازده ۱۰۰ درصدی سایپا همه و همه بیانگر این موضوع است که خیلی ها حتی اگر ۳۰ درصد سودشان نیز از دست برود باز برای فروش سهم های خود هیچ نگرانی در دل نخواهند داشت وقتی سهمی با این چنین سهامدارانی روبرو باشد باید در خریدش دقت داشت

اینکه بخواهیم بگوییم سایپا یا زامیاد بیشتر رشد می کنند یا نمی کنند بحث دیگری است ولی تجربه نشان داده است تمام کسانی که  در گروه خودرویی متضرر شده اند کسانی بوده اند که سهم های خودرویی را در اوج قیمتهای خود و در قله های تاریخی خرید کرده اند بهترین کار در مقطع فعلی این است که از خرید های هیجانی و یک مرحله ای اجتناب کنیم اگر قصد خرید سهمی را داریم به یک باره و با کل سرمایه جهت گرفتن یک نوسان ۵ درصدی که ۲ درصد ان نیز کارمزد است وارد نشویم شدیدا دقت کنیم که خریدهای خود را در چند مرحله و چند روز مختلف انجام دهیم همین طور در فروش نیز نباید عجله داشت بازار با چرخش های زیادی روبرو می باشد لذا بهتر است کمی شجاعت خود را بیشتر کرده و در نمادهایی که در سود بیشتری هستیم کمی پر ریسک تر اقدام کنیم

در گروه برقی نیروگاه عسلویه با خبر وصول بخشی از مطالباتش با رونق و رشد قیمتی همراه شده است این سهم هدف قیمتی ۱۶۰۰ توماین را دنبال میکند

در گروه لیزینگ ولغدر به سمت قیمتهای ۲۲۰ تومانی میرود این سهم با افزایش سرمایه وضعیت بنیادی بهتری را تجربه خواهد کرد تعدیل منفی بالای ۶۰ درصد ی لیزینگ ایران در این گروه نیز قابل توجه می باشد که اطلاعیه ان بر روی کدال می باشد

اما در بین پالایشیها روند صعودی کماکان ادامه خواهد داشت در گروه پالایشی شبندر با شروع سال جدید طرح بنزین سایز خود را به بهره برداری خواهد رساند

بتاسهم ۱۱ بهمن ۹۴

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم