خبر
فخوز در ادامه فولاد …
تحلیل خبر
بتا سهم – ۶:۱۶ دیروز دو تعدیل منفی خاص داشتیم یکی فخوز بود که از ۸۸ به ۳۳ تومان رسیده است و دیگری کگل که از ۳۳ به ۲۵ کاهش داشته است . در این قسمت بحث ما فخوز است که تعدیل سنگینی زده است و البته مثل فولاد فکر می کنیم کمی اغراق در نشان دادن زیان به چشم می خورد .
شرکت سود خود را با کاهشی جدی به ۳۳۴ ریال رسانده است که کاهش فروش محصولات عمدتا بدلیل کاهش نرخ فروش محصولات می باشدکاهش قیمت تمام شده کالای فروش رفته عمدتا بدلیل کاهش نرخ خرید سنگ آهن می باشد.
فخوز در این دوره صادرات هم داشته است ولی بازهم به کمک سهم نیامده است و نسبت به دوره مشابه که ان دوره هم در رکود بوده است افت ۱۰% فروش و تقریباً نصف شدن سود عملیاتی را داریم . سود هم یک چهارم شده است ! باور کردنش سخت است از پیش بینی ها ۹۰۰ میلیارد کم کرد . از سود عملیاتی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان …
واقعاً گزارش خوبی نبود …
حالا در مورد بازگشایی و قیمت نمی شود گفت فخوز می شود ۱۵۰۰ ریال خیر به نظر سهم در قیمت های ۲۴۰۰ و ۲۵۰۰ ریال به عنوان کف قیمتی قرار می گیرد و افت بیشتر خیلی منطقی نیست . فخوز هم هیچ گاه در تاریخ خود در چنین قیمت هایی نبوده است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
۵ مرداد ۹۴


