خبر
در نماد شبندر …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:16 ديروز مدير عامل اين سهم اعلام كرد كه نمي توان با گزارشات فعلي و صورتحساب هاي فعلي اقدام به انتشار صورت هاي مالي كند .البته پيگيري هاي مديرعامل شركت ستودني است و اي كاش مديران ديگر نيز ياد بگيرند… بحث خوراك اين شركت كه نفت سنگين است و نفت فوق سنگين دريافت مي كرده و قيمت هاي ان و موارد اين چنيني عاملي است كه بايد به سود شركت خاتمه يابد . اما مشخص نيست ايا صورت هاي مالي فعلي بر اساس نرخ هاي مد نظر شركت نوشته شده و اگر به صورتحساب توجه كند كاهش مي يابد و يا برعكس با صورتحساب ملي پخش نوشته شده و تعديل مثبت مي دهدكه برخي 300 ريال تعديل را براي سهم پيش بيني مي كنند . البته احتمال دوم قوي تر است و شبندر اگر بتواند حقانيت خود را اثبات كند كه اين اتفاق افتاده و در بهاي تمام شده نفت با اين شركت قيمت متفاوت است بايد منتظر تحولات در سهم باشيم .
ما هيچ وقت در اين سهم توصيه به فروش نداشتيم و به نظر با اين كه اين ابهامات باعث ترس سهامداران شده و ريسك تصميمات وزارت نفت و .. را افزايش داده اما به نظر نميرسد عاملي براي فروش باشد . بيشتر افراد كم ريسك اقدام به خروج كرده اند .
توصيه ما همچنان نگهداري سهم و البته در خريد بهتر است كمي صبر كنيد ولي در قيمت هاي 1400 ريسكي ندارد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
25 اسفند 92


