خبر
غدير و پارسان …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:12 غديرچهارشنبه متوقف شدو به مجمع رفت . به نظر ميرسد شرايط خوبي را در مجمع شاهد بوده و دو خبر خريد دارايي هاي جديد و افزايش سرمايه اتفاقات خوب مجمع شركت باشد .
حالا فرض را بر اين بگيريد كه خبر خريد پتروشيمي پارس به طور رسمي منتشر شد . پتروشيمي پارس در بدبينانه ترين حالت خود 2000 ميليارد تومان سود دارد و البته برخي از تحقق سود 2300 ميليارد توماني براي شركت خبر مي دهند . دقت كنيد اين تازه سودي است كه پارس با 65% ظرفيت به دست اورده است .
اگر خبر اتان 140 دلاري براي كل سال 92 صحيح باشد سود شركت مي تواند 100 ميليارد تومان ديگر رشد كند .
به هر حال در مجمع تير ماه 800 ميليارد تومان حداقل تقسيم سود نصيب پارسان مي شود ( چرا كه 40% مستقيم به پارسان مي رود ) . اين يعني سود پارسان در تير ماه 530 ريال افزايش خواهد يافت . از همين روست كه سهم در حال حاضر پي به اي زير 5 است .
اما براي غدير چه اتفاقي رخ مي دهد . غدير پيش ازاين توافق كرده 13% از سهام پارسان را به ساتا بدهد فارغ از شناسايي سود فروش اين معامله كه البته قابل تقسيم نيست از محل رشد سود پارس نيز اين سهم تعديل مي دهد .
از نظر سوداوري اگر بخواهيم بررسي كنيم ارزش پارسان بيشتر از غدير است اما از نظر ارزش ذاتي غدير قوي تر از پارسان خواهد بود .
فردا رويداد هاي مجمع غدير را لحظه به لحظه گزارش مي كنيم .
گروه تحلیل گری بتا سهم
24 اسفند 92


