خبر
دو نگاه متفاوت …
تحلیل خبر
بتا سهم – 5:10 همه در بازار سردرگم و گيج هستند و نمي دانند سر بازار چه بلايي امده است . دو نگاه متفاوت در بازار حاكم است . نگاه اول نگاهي است كه معتقد است اين بازار همچنان ريزشي و محلي براي رشد در حال حاضر ندارد و محكوم به افت است .و همين ديدگاه متاسفانه شروع به شايعه سازي هاي بچه گانه و منفي مي كند تا قيمت ها كمتر شود .
در سوي ديگر اما يك ديدگاه ديگر قرار دارد . ديدگاه ديگر معتقد است قيمت ها واقعاً به نقاطي رسيده اند كه از نظر تحليلي نمي توان از انها گذشت . پس در خريد ترديد نمي كنند . هر چه قدر تقابل اين دو ديدگاه قوي تر و غلبه يكي بر ديگري محكم تر باشد بازار نتيجه خود را خواهد گرفت . هر وقت همه به اين اقناع رسيدند كه 4% منفي امروز برخي سهم ها فروش ندارد مي توان گفت انجا ديگر پايان اين بازي غمگين است .
به نظر امروز هم بازار منفي را داريم اما فشار فروش رفته رفته كم مي شود . البته اميدواريم اين اتفاق رخ دهد .
بورس هم قبلاً شبيه شعبده بازي است كه هر كاري كه از دستش بر مي آمد انجام داده و حالا بيشتر شبيه پزشكي شده كه حالا فقط مي گويد برايش دعا كنيد .
شايد بهتر باشد اگر سهم دار هستيد كمتر نظاره گر بازار بوده و بيشتر به امور روزمره بپردازيد . اگر هم نقدينگي داريد توصيه ما اين است كه از اين قيمت ها نترسيد . روزي بازار حسرت اين مقاطع را مي خورد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
19 اسفند 92


