خبر
شركت هاي پتروشيمي كه …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:28 قصد داريم نگاه 1 ساله به شركت هاي پتروشيمي داشته باشيم و البته با اين ديد پي به اي متوسط بازار را نيز 6 در نظر ميگيرم كه اين شركت ها نيز كم كم بايد به اين نقاط برسند .
در نماد پرديس پس از يك سال حتي با نرخ 13 سنت و اوره 350 دلاري سهم 400 تومان تقسيم را در مجمع داشته است و حتي با پي به اي 5 هم در نظر بگيريم اگر سود شركت تعييري نكند و طرح و توسعه هم به مشكل بخورد 4500 ريال سود را دارد كه برابر 2250 تومان مي شود . يعني براي يك سال اتي سهمي كه 400 تقسيم مي كند و 2250 تومان هدف قيمتي دارد . يعني يك ساله حداقل 60% بازدهي …
براي شازند افزايش سرمايه را در نظر نمي گيريم كه موجب رشد پي به اي و سود مي شود با شرايط فعلي و تقسيم 4500 ريال سود در مجمع و سود 5500 ريالي كه حداقلي است براي سال 93 به نظر سهم حداقل 50% بازدهي را طي يك سال خواهد داشت .
در نماد شفن سهم امسال 5500 ريال تقسيم مي كند و سال بعد 7000 ريال سود خواهد داشت . با پي به اي 6 به نظر بيش از 60% بازدهي را مي توانيم از شفن شاهد باشيم .
در كرمانشاه نيز به نظر او مسال 1800 ريال در مجمع تقسيم مي كند . با فرض اين كه شركت تغيير سودي ندارد و 1800 ريال سود محقق كند با پي به اي 6 حداقل 40% بازدهي را خواهد داشت .
به نظر حتي با توجه به شرايط فعلي نرخ خوراك قيمت هاي فعلي براي بازه زماني يك ساله قيمت هاي جذابي هستند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
17 اسفند 92


