خبر
دلار افسار بريده !
تحلیل خبر
بتا سهم – 5:51 اين كه دولت در حال بالا بردن دلار براي جور كردن پول شبد عيد است مي تواند يك سناريو باشد . اما بايد واقعيت هاي اقتصادي را نيز در نظر گرفت . اول از همه تقاضاي نرمال عيد ها عاملي براي رشد دلار بود اما 200 تومان رشد نمي تواند فقط به اين خاطر باشد . عوامل ديگري هم وجود داشته كه دلار ديروز در 3130 و حتي بيشتر قرار گرفت و. برخي معتقدند طبق آمار گمرک طی ده ماهه منتهی به دیماه 92 تراز ارزی کشور بدون نفت 3808 میلیون دلار منفی بوده در حالی که در بهمن ماه به تنهایی 1625 میلیون دلار به این تراز منفی افزوده شده این امر در کنار افزایش تقاضای اسفند ماه منجر به رشد نرخ ارز شده است. يعني كاهش تحريم ها منجر به رشد صادرات نشده و برعكس عمل كرده و واردات را افزايش داده است . در شرايطي كه نفت ما خوب فروش نمي رود اين رشد دلار را رقم زده است .
بهنظر خيلي بعيد است كه دلار با اين سياست ها ارام گيرد اما مسير ان كم كم با ثبات بيشتري دنبال مي شود اما بالاي 3000 تا خواهد ماند . اين خبرخوب براي بازار ماست كه البته فعلاً گرفتار موارد ديگر بوده و به دلار اصلاً فكر نمي كند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
13 اسفند 92


