خبر
در خپارس و خساپا …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:34 گزارش خپارس نيز جالب بود كه با زيان 1377 ريالي در سال 92 شركت سود خود را در سال 93 مبلغ 52 ريال اعلام كرده است . رسيدن به سود عملياتي چيزي بود كه واقعاً خوشبينانه ترين افراد نيز به ان فكر نمي كردند . البته به لطف فروش 4برابري حاصل شده است . دوست داريم اين گزارش ها را قبول كنيم ولي اين شركت ها سابقه خوبي ندارند . همين خپارس از سود 10 توماني آغاز و به زيان 1400 ريالي ختم شده است . البته سال 93 با 92 متفاوت است . اما به هر حال با توجه به گزارش مثبت سهم مي تواند كمي رشد كند اما وزن چنداني به اين گزارش نمي توان داد چرا كه بسيار خوش بينانه نوشته شده است .
سهم فعلاً در همان بازه 1700 تا 2000 ريال در نوسان خواهد بود .
در خساپا نيز سود تعديل خوبي داشت و از زيان 435 ريالي به سود 11 ريالي رسيده است و. شرايط سايپا كمي قابل قبول تر است و مي توان قبول كرد كه رشد توليد و فروش ان با كمك ليزينگي ها بهتر شود .
به نظر امروز خساپا تلاش مي كند خود را بالاي 1900 و 1950 ريال تثبيت كند .
گزارش خساپا از خپارس كمي معقول تر است اما او نيز خوش بيني خود را دارد .
البته كسي رد نمي كند كه اين قابليت تعديل وجود ندارد اما به نظر كمي دست بالا پيش بيني شده است به خصوص در فروش …
گروه تحلیل گری بتا سهم
10 اسفند 92


