خبر
در گروه سنگ آهن …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:16 كم كم زمزمه هايي منتشر مي شود كه بهره مالكانه از سال 92 كمتر بوده و به سود سنگ آهني هاست . در قانون بودجه امسال، حق انتفاع معادن سنگ آهن 5 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان بود که معادل 50 درصد فروش سنگ آهن میشود حق انتفاع معادن سنگ آهن در بودجه سال آینده 30 درصد فروش تعیین شده و به این ترتیب حق انتفاع دریافتی از این معادن در سال آینده تقریباً نصف این رقم در سال جاری خواهد بودبه این ترتیب حق انتفاع دریافتی از معادن سنگ آهن در سال آینده نسبت به امسال کمتر خواهد بود و با این حساب، سهام شرکتهای سنگ آهنی در بورس باید تقویت شود. اين نظر يكي از مديران سنگ آهني بود .
به نظر بازگشايي كگل نيز با سود 103 توماني ضعيف است اما پس ازان بارديگر رشد ارام گروه شروع مي شود كه البته خيلي با سرعت بالايي نيست اما همچنان در بلند مدت گزينه هاي خوبي هستند .
براي نوسان بهتر است ومعادن زير 3700 را در نظر داشته باشيد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
5 اسفند 92


