خبر
در اين 3 شركت …
تحلیل خبر
بتا سهم – 5:57 سمازن ، خشرق و قند اصفهان سود سال 93 خود را اعلام كردند كه به نظر تغيرات انچناني را در سود اين شركت ها شاهد نيستيم . خشرق كه اين همه برخي سنگش را به سينه مي زدند كه 700!!! ريال سود اعلام مي كند 5 ريال روي سود سال 93 گذاشته و سود خود را از 155 به 160 ريال افزايش داده است . به نظر اين سهم هنوز هم حباب دارد و شايد جاي اصلاح 15% ديگري را داشته باشد .
“سمازن” برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 3140 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با گزارش سال مالی قبل (مبلغ 3628 ریال) کاهشی معادل 13 درصد داشته است. نرخ فروش سال 93بر اساس آخرين نرخ (آذر ماه92) محاسبه گرديده، همچنين نرخ گاز مصرفي هر متر مکعب 840ريال و بهاي برق مصرفي هر کيلو وات ساعت 480 ريال و مقدار 60.000.000 ليتر مصرف مازوت براي ماههاي آذر ،دي ، بهمن، اسفند با نرخ هر ليتر 2603 ريال (با هزينه حمل) محاسبه شده است. به نظر سود اين شركت منطقي اعلام شده و به نظر تا 18000 ريال مي تواند افت را تجربه كند .
در پايان قند اصفهان ميماند كه تعديل خاصي در سود خود نداده است و با 5% رشد سود سال 93 را 760 ريال اعلام كرده است .
رشد توليد شكر و رشد شكر كارمزدي براي شركت قابل توجه است .
نكته جالب اين است كه قند اصفهان بودجه را حداكثري و شكر را 2250 در نظر گرفته است . به نظر خيلي منطقي نيست و بهتر است فعلاً سراغ او نرويم .
گروه تحلیل گری بتا سهم
28 بهمن 92


