خبر
بازهم نرخ خوراك پتروشيمي …
تحلیل خبر
بتا سهم – 5:51 ديروز بود كه خبر رسمي نرخ خوراك به طور واضح ،دقيق و شفاف همه چيز را اعلام كرد . امروز طرح كه در تلفيق نيز تصويب شده و قيد 15 سنت از ان برداشته شده است به صحن علني مي رود . هنوز برخي به دنبال مخالفت هستند اما به نظر ميرسد دولت و مجلس به نوعي تفاهم نسبي رسيده اند . اما در حال حاضر عمده بحث اين است كه دولت اين نرخ گذاري را بر عهده بگيرد . در همين راستا دبیر انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی با تشکر از تلاش نمایندگان حاضر در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برای رفع ایرادات شورای نگهبان درباره نرخ خوراک پتروشیمیها در سال 93، پیشنهاد واگذاری قیمتگذاری خوراک پتروشیمی ها به دولت را ارائه کرد. عمده این ایرادات را مربوط به تعیین نرخ خوراک بر مبنای 25 درصد IRRE دانست و ابراز داشت: محاسبه قیمت گاز براساس نرخ بازده داخلی متناسب با نوع طرح و یا شرکت و همچنین بر اساس محل احداث طرح، نتایج متفاوتی را در برخواهد داشت .
البته افتادن توپ به زمين دولت و وزارت نفت پايان كار نيست . برخي معتقدند وزارت نفت نيز بر دريافت گاز به نرخ بالاي 10 سنت معتقد است . بايد ماهيت خبرها را در اين چند روز ديد اما با تصويب نمايندگان در صحن امروز طرح به دولت مي رود و بايد هر چه سريعتر براي بودجه سال 93 انها نرخ گذاري را مشخص كند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
28 بهمن 92


