خبر
كمي آسوده تر … !
تحلیل خبر
بتا سهم – 5:40 ديروز روز سختي بود . از ابتداي صبح ان كه با يك قانون خاص بازار را آغاز كرديم . تا 12 كه نفهميديم چه شد و بعد از ان هم حاشيه ها و جلسه هاي مختلف …
اما چه نتيجه اي براي بازار داشته است . دو موضوع در بازار ديروز بيش از همه مهم بود . موضوع اول رد شدن نرخ خوراك 15 سنت در شوراي نگهبان بوده و دومي جلسه وزير اقتصاد كه به نظر حقير از جلسه چيزي بيرون نيامده و صرفاً يك جلسه بوده كه ديدگاه هاي مثبت وزير به بازار را نشان مي داد و البته صحبت خاصي كه گفته است بازار حباب شده بود حباب ان را تركانديم !! اما خبر رد نرخ خوراك 15 سنتي امروز روحيه خوبي به بازار مي دهد و مي تواند فضا را كمي تغيير دهد .
اما مشكل بازار قانون جديد است كه فرد را براي فروش محدود كرده است به همين دليلي حقوقي خريد نمي كند چون بعد از ان نمي تواند بفروشد . ديروز هم در توضيح اين امر گفتيم كه قصد خريد زمان است تا تحولات امده ور فته و شرايط تغيير كند .
براي بازار امروز پيش بيني ما اين است كه روند مثبت ارام و خزنده خواهد بود و خيلي منفي نمي تواند باشد . البته شايد خودرويي ها كمي پر عرضه باشند اما باقي بازار در مجموع مناسب است اما …
بله يك اما وجود دارد . نرخ خوراك پتروشيميها نيز به زودي و تا روز دوشنبه حل و فصل مي شود مي ماند اخرين اتفاقي كه مي تواند بازار را منفي كند . يعني اعلام سود سال 93 شركت ها . خبرهاي رسيده حاكي از ان است كه شركت ها قصد اعلام سودمحافظه كارانه را دارند و سود ها كاهشي است .
اين يك فشار به بازار است اما اميدواريم بورس نخواهد ذره ذره اين اطلاعيه ها را در بازار منتشر كند بهترين كار انتشار يك باره همه ي انها و سپس پذيرفتن ريزش بازار و بعد اصلاح مجدد ان و حركت مجدد است .
كماكان در مثبت ها خريد نكنيد و در منفي ها دست به عصا در خريد راه برويد . فروش سهم نيز منطقي نيست .
گروه تحلیل گری بتا سهم
27 بهمن 92


