خبر
در اين 3 شركت پتروشيمي …
تحلیل خبر
بتا سهم – 5:59 مشخص نيست كه برخي شركت هاي پتروشيمي چرا دنباله رو گازي ها شده اند . به عنوان مثال شازند و يا شيران ! البته مارون و خارك شايد به واسطه رشد هزينه ها منفي باشد اما منفي سنگين انها نيز غير منطقي است . در نماد شازند زمزمه تخفيف 15% مايع امروز كمي او را بهبود مي بخشد . واقعاً سهم در قيمت هاي 4% منفي امروز منطقي براي افت بيشتر ندارد و براي نگهداري جالب است .
خارك كه بودجه را 9.5 سنت گرفته است و گاز ترش است تحولات جالبي را دارد . اين سهم امسال 8000 ريال سود دارد و 7500 ريال تقسيم مي كند . شنيده مي شود سود سال بعد ني زدر محدوده 6300 ريال اعلام مي شود . به نظر خارك اگر كمي ديگر افت كرده و به محدوده 36000 ريال برسد با هر نرخ گازي ريسك انچناني ندارد .
در مارون نيز شنيده مي شود ممكن است افزايش نرخ اثر كاهنده 30% بر سود داشته باشد . البته مارون در 12 ماهه تعديل دارد و شايد اصلاح اين سهم نيز تا 29000و 30000 ريال فرصت خوبي براي خريد ارسال سهمي باشد كه سال بعد توانايي 8000 ريال سود ساخت را دارد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
19 بهمن 92


