خبر
در گروه پتروشيمي …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:28 به ياد داريد در مورد نرخ خوراك از جلسه اي با حضور نمايندگان مجلس، وزير نفت و نمايندگان پتروشيمي ها گفتيم . در ان جلسه فارغ ازاين كه سود پتروشيمي ها چقدر است طرح هاي جديد را ملاك قرار دادند كه با چه نرخ گازي مي توان به سود هاي منطقي دست يافت . محاسبه ان روز 7.3 سنت بوده كه نرخ منطقي گاز بوده است . گويا مجلس به 11 سنت رسيده است و حتي برخي ان را نپذيرفته اما به هر حال تعيين قيمت نرخ خوراك به عهده دولت گذاشته شد و به نظر ميرسد دولت مي تواند منطقي تر تصميم گيري كند و تعامل پتروشيمي ها با دولت قوي تر است .
تعيين تكليف نهايي به زودي انجام شده و نكته جالب اين است فقط براي سال 93 به بعد اعمال مي شود .
اين خبر خبر خوبي براي گروه پتروشيمي بوده كه در حال حاضر تنها ريسك او همين نرخ خوراك است .
امروز به نظر اكثر انها مثبت باشند . همين كه بحث 13 و 18 سنت كه از سوي برخي در بوق وكرنا مي شد منتفي شده است خبر خوبي براي اين گروه است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
2 بهمن 92


