خبر
بازهم بهره مالكانه …
تحلیل خبر
بتا سهم –7:23 روز اولي كه بودجه به مجلس رفت خدمت دوستان گفتيم اين متن چيزي جديدي نيست و همان چيزي است كه اعمال مي شود و تصويب ان خبرخوبي براي شركت ها بود كه همان طرح 40% 60% را نهايي مي كرد اما ناگهان تغيير كرد . مدير چادرملو اظهار داشته كه قبلاً شرکتهای سنگ آهنی برای تعیین بهره مالکانه 15 درصدی توافق کرده بودند، ولی حال این رقم 30 درصد تعیین شده است که تأثیر منفی در وضعیت شرکتها خواهد داشت. اين 15% دوم صرف مناطق محروم مي شود ولي طرح وتوسعه ها را متوقف مي كند . نكته جالب اين است كه نمايندگان تمام فشار خود را براي بهبود وضعيت انجام مي دهند اما از بودجه شركت هاي خصوصي .
امروز فشار بر روي كچاد و كگل بالاست و به نظر خبرخوبي براي انها نيست .
البته طرح 15% دوم هنوز تصويب نشده اما در تلفيق راي اورده است . با ديد بلند مدت خريد ومعادن و كچاد بد نيست . البته دقت كنيد اگر طرح راي بياورد فشار سنگ اهني ها براي رشد قيمت سنگاهن به فولادي ها بيشتر مي شود .
گروه تحلیل گری بتا سهم
25 دي 92


