خبر
تحولات غديرو پارسان …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:42 قصد داريم تا زماني كه در موردنرخ خوراك تصميم نهايي گرفته نشده چيزي نگوييم مگر اخبار خاصي كه مويد مطلب جديدي باشد . نرخ خوراك به كميسيون تلفيق رفته و بايد در انجا تصميم گيري شود .
اما به سراغ تحولات خاص دو سهم غدير و پارسان مي رويم . قبل از همه دو اتفاق عمده 1- خريد پارسيان در كارگروه هاي هر دو مجموعه ساتا و غدير به اتمام رسيده و مذاكرات نهايي در حال شكل گرفت است . 2- سود پرديس احتمالاً تعديل مي شود و بر تعديلات زنجير وار سهم هاي اين گروه موثر است .
اما خبرهاي خاص …
همانطور كه گفته شد به زودي مزايده بلوك40% پتروپارس علني مي شود قيمت حداقل 4500 ميليارد تومان است . شك نكنيد ارزش پارس حداقل 30% ازاين عدد بالاتر است . دقت داشته باشيد مزايده نقد است و احتمالاً فقط پارسان پا پيش مي گذارد . و يا در قالب غدير و سپس او به پارسان مي فروشد .
در اين بين بخشي ازاين معامله نقد به ساتا پرداخت مي شود كه حدود 600 ميليارد تومان است .
گفته مي شود باقي ان را غدير يك بلوك 10% پارسان و باز براي دوره هاي بعد مبالغ نقدي خواهد داد .
در واقع بلوك 10% پارسان از غدير به يكي از زير مجموعه هاي ساتا منتقل مي شود .
ابتدا اثر ان را روي پارسان خواهيم ديد كه اضافه شدن پتروشيمي پارس با اين قيمت تمام شده تقريباً مفت كه سهم حداقل 800 ميليارد تومان چند ماه بعد تقسيمي خواهد داشت ( فقط سهم پارسان ) يعني به قيمت حداقلي داده مي شود . اين يعني پارسان تقريباً بهترين هلدينگ نفت ،گاز و پتروشيمي كشور خواهد بود .
اما چرا صف غدير داده نمي شد ؟ شايعه شده اگر اين بلوك 10% منتقل شود با قيمت 12000 ريال حدود 11000 ريال ان سود است كه خود نزديك به 950 ريال به سود غدير اضافه مي كند . دليل عدم عرضه صف غدير همين موضوع است .
به نظر تحولات خوبي دراين گروه در حال وقوع است و شايد رشد خوبي را در هر دو شركت داشته باشيم .
گروه تحلیل گری بتا سهم
15 دي 92


