خبر
در اين 3 شركت …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:44 3 شركت سرمايه گذاري وتوصا ، وساپا و ورنا هر 3 پرتفوي جالبي را روانه بازار كردند . از ورنا آغاز مي كنيم كه منفي است و رنج هاي منفي زيادي روي سهم كشيده مي شود . اين سهم 125 ريال زيان براي سال 93 اعلام كرده است اما گزارش پرتفوي شركت نشان مي دهد فقط طي 3 ماهه اخير 28 ميليارد تومان فروش و سود سرمايه گذاري ها داشته است در حالي كه در بودجه اين عدد 3 ميليارد تومان است . اين يعني همين حالا بخش زيادي از پيش بيني زيان شركت كاهش داشته و حداقل براي سال 93 زيان نخواهد داشت . شناسايي نزديك به 20 ميليارد تومان سود در پرتفوي اذر ماه خبرخوبي براي سهم بود . به نظر يك برگشت نسبي به سمت بالا خواهد زد .
در وساپا نيز شركت در حالي 367 ريال سود اعلام كرده كه بخش عمده اي ان از محل فروش سرمايه گذاري هاست . اين شركت در اذر ماه با فروش پارس ارين به سود 47 ميليارد توماني رسيد تا در مجموع در اين 3 ماه بيش از 52 ميليارد تومان سود شناسايي كند . حالا مي توان گفت كه 15 ريال تعديل سود نيز در وساپا از اين پس كنار گذاشته شده و خبرخوبي براي سهم است . البته چنته شركت براي سال بعد را خالي مي كند . براي وساپا چندان توصيه به خريد نمي شود .
در وتوصا نيز شرايط مثبت است . در طي 3 ماهه گذشته 26 مياليارد تومان سود شناسايي كرده ست كه از محل فروش سرمايه گذاري ها بوده و فقط 200 ريال در اين 3 ماه از اين محل سود ساخته است . امروز فايرا نيز مثبت مي شود و به نظر ميرسد قيمت هاي 2100 و منفي وتوصا براي خريد و نوسان مناسب است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
7 دي 92


