خبر
حتماً بخوانيد …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:05 همين جا روشن مي كنيم اين متن به اين معني نيست كه همه ي سهم خود را بفروشيد . خير … بهتر است اين متن را با دقت بخوانيد و فقط كمي در تصميم هاي خود ان را لحاظ كنيد .
بازار از نظر بنيادي با چالش هايي نظير نرخ ارز، تحولات خاص بنيادي، حضور گسترده پول ، هدفمندي و … مواجه است . تكنيكاليست ها دو دسته اند . دسته اول معتقدند كه شاخص در نقطه حداكثري است . اشباع خريد را داريم . حالا نوبت به فروش برخي افراد در سود رسيده است و شاخص در ار اس اي در سقف است .
اين افراد معتقدند شاخص حوالي 83 هزار فرصتي براي خروج است و ممكن است يك كاهش داشته باشد . در نقطه مقابل تحليل گران ديگر معتقدند كه شاخص منطقي براي ريزش ندارد و حضور پول سنگين باعث شده تا بسياري از اين موارد پشت سر گذاشته شود .
از سوي ديگر بورس از رشد هيجاني بازار بسيار نگران است و به همين خاطر است كه به خيلي از شركت ها نامه زده كه از فرصت موجود اشتفاده كنند و سهم در بازار عرضه نمايند .
اين بحثي كه مطرح مي شود يك پيشنهاد است كه در عمل به ان مختار هستيد …
1- تا روشن شدن فضاي اقتصادي كشور از خريد سنگين در هر نماد يا گروهي دست نگاه داريد چه پتروشيمي باشد چه خودرو و بانك و هر گروه ديگري …
2- به اين شكل كه عرض مي شود تا 30% پرتفوي خود را نقد كنيد :
ابتدا در پرتفوي خود سهم هايي كه در بازدهي بالايي قرار داريد انتخاب كرده و به ترتيب بازدهي مرتب كنيد سپس نسبت به سبك كردن انها پرداخته و در نهايت روزي 10% از پرتفوي خود را سبك مي كنيد . به نظر اين رويداد مي تواند تا روز 2 شنبه ادامه داشته باشد .
اين موارد فقط يك پيغام و هشدار است و ممكن است پيش بيني ما درست نباشد اما در نظر داشتن ان براي بازار مهم است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
9 آذر 92


