بازار خوشبين به اينده!!!
نگاهی به بازار فردا شنبه 9 اذر92
بازار سرمايه اين روزها خوشبين به اينده با توجه به رفع و كاهش يكي از سايه هاي اصلي ابهام در بازار يعني تحريمها با رونق مواجه شده است رونقي كه با ثبات نسبي قيمت دلار همراه و علي رغم كاه شتحريمها قيمت دلار در سطوح مناسبي باقي مانده كه اين امر شديدا به نفع بازار سرمايه ميباشد
در بازار فردا و در گروه پتروشيمي خبر فروش داراييهاي پتروشيمي خراسان ميتواند اين سهم را با صف خريد همراه سازد در اين گروه كرمانشاه نيز در سطوح حمايتي قرار گرفته است كه ميتواند برت قيمتي تا سطوح 1000 توماني را تجربه نمايد كرمانشاه با شايعه تعديل مثبت 15 درصدي همراه ميباشد کرمانشاه مدتهاست از رشد همگروهی های خود جا مانده است سهم الگوی کف دوقولو جالبی را نیز در نمودار خود ایجاده کرده است که کم کم می تواند سهم را به اهداف بالاتری سوق دهد
در گروه سرمايه گذاريها پارسان به سمت هدف قيمتي 1500 توماني ميرود پارساني كه به زودي افزايش سرمايه 50 درصدي خود را اجرا خواهد كرد در صورتي كه خبر انتقال سهام پتروشيمي پارس به پارسان توسط ساتا اجرايي شود شاهد رونق بيشتر در اين سهم خواهيم بود
در گروه خودرويي انتظار داريم روندمثبت اين شركتها كماكان ادامه خودروييهايي كه از همين الان تخمين هاي ي در خصوص سودسال 93 انها زده ميشود البته سودي كه عمدتا صرف زيان انباشته اين شركتها شده و به نظر نميرسد تا سال 95 اين شركتها با توجه به زيان انباشته خود قادر به تقسيم سودي باشند باز باید اذعان داشت گروه خودرویی بنیادی خاصی نخواهند داشت فرضا به قول اکثر تحلیل گران ایران خودرو در سال 93 نه بلکه سال 94 حدود 50 تومان نیز سود بسازد ایا قیمت سهم باید بالاتر از پی به ای 6 باشد لذا باید قبول کرد گروه خودرویی نیز خوب در حال رشد بی حساب کتاب است بهر عنوان یک زمانی پالایشی ها بادکنکی رشد می کردند و شبندر را با ضرب تزریق نقدینگی هر روز و هر ساعت رشد می دادند الان نوبت خودرویی های زیان ده هست که با ضرب اگر و اما در حال رشد هستند جالب است توجه کنیم فرضا خاور در 5 سال گذشته در زمانی که اوج تولیدش بوده است و با بنر همکاری داشته است قیمتش بالای 150 نبوده است الان که سهم در بدترین وضیعت تولید است قیمتش بالاتر از اوج تاریخی اش است
در کوتاه مدت گروه خودرو فعلا رشد دارد افرادی که ریسک پذیر هستند می توانند از جو فعلی استفاده کنند حالا بنیادی خوب یا بد فرقی ندارد جریان نقدینگی در گروه خودرو نمایان است و بهتر است در کوتاه مدت خیلی با این گروه مخالفت نکنیم و سعی کنیم از جو فعلی همراه با بازار استفاده کنیم
هنوز خبهمن خگستر زامیاد را توصیه می کنیم سایپا نیز واقعا نسبت به دیگر همگروهی هایش رشد کمی داشته است و جای رشد بیشتری برای سایپا باید قایل بود ارز شبازار سایپا واقعا نسبت به ایران خودرو بسیار پایین است رشد سایپا در میان مدت یقینا بالاتر از ایران خودرو خواهد بود
در گروه بانكي نوسانات مثبت اين گروه فردا هم ادامه خواهد داشت در اين گروه بانك انصار به سمت سطوح قيمتي 320 تومان ميرود كه مصادف با سقف قيمتي اين سهم خواهد بود
گروه بانکی نیز در شرایط فعلی کمکم به سمت پی به ای 8 الی 9 در حال حرکت است این پی به ای بریا خیلی از افراد واقعا تعجب اور است حالا در مقابل این رشد پی به ای گروه بانکی چه باید گفت واقعا خیلی سخت است سینا این روزها پی به ای 10 را در حال دیدن است هر سهم سینا 4 دهم مخابرات دارد یعنی با قیمت مخابرات 400 تومانی سینا فقط 160 تومان دارایی در مخابرات دارد بهر عنوان باید دقت داشت بانک پارسیان نیز همانند بانک سینا 5 درصد مخابرات را دارد بر خلاف اینکه پارسیان پی به ای بسیار معقول تری در گروه خود دارد سهم کمتر مورد توجه است اما خریدارانی که کمی صبور باشند به نظر سهم می تواند تا 480 نیز رشد کند
خبر افزایش سرمایه تجارت نیز به یک معما تبدیل شده است این ابهام باعث شده است تجارت رشد خوبی را داشته باشد ملت نیز بنابر صحبت های قبلی مان هنوز خبر افزایش سرمایه 21 درصدی اش را راهی کدال نکرده است
بانك سرمايه نيز اهداف قيمتي 350 توماني را پيش روي خود دارد سمايه اين روزها با شايعه افزايش سرمايه 100 درصدي همراه ميباشد
مخابرات نیز این روزها به مدد شناور پایین اش رشد جالبی را دارد سقف تاریخی سهم 440 بوده است
بترانس نیز امروز خبر لغو تحریم هایش توسط اتحادیه اروپا نهایی شد به نظر سهم مورد توجه بیشتری باشد
در مورد رشد بازار اختلاف نظرهای زیادی دیده می شود عده ای زا بازار می ترسند عده ای خیلی بی پروا هستند بهتر است در این شرایط خیلی نه خوش بین بود و نه خیلی زودتر از وقوع حادثه ترسید شاید اقدامات تدریجی تر در این مقطع بهترین تصمیم باشد
جمعه 8 اذر 92


