خبر
در گروه خودرو …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:21 شايعات مروبط به خريد ايران خودرو و سايپاو پارس خودرو توسط شركت هاي خارجي از همان ابتدا مضحك بوده است . دولت همين حال در فروش ايران خودرو به يك قطعه ساز داخلي به نام كروز مردد است چه برسد به خارجي ها … ديروز هم عرض شد تنها با خبر معامله بلوك است كه اين گروه در حال رشد بوده . شنيده شده به زودي قيمت پايه 3300 ريالي براي بلوك ايران خودرو در نظر گرفته شده و كروز خريدار اين بلوك خواهد بود .پس ازان كروز به سراغ بلوك وصنعت خواهد رفت . در مورد شركت هاي اين گروه گفته مي شود اگر بلوك 3300 ريال فروخته شود رنا 77 ميليارد تومان سود شناسايي خواهد كرد كه 250 ريال به ازاي هر سهم مي شود . صف خريد رنا از همين بابت است . براي ايران خودرو در ميان مدت وضعيت بهتر مي شود . در خگستر نيز منفي هاي امروز براي خريد و نوسان بد نيست .
در مجموع پس ازاين معامله بلوكي و البته خبر رفع تحريم هاي احتمالي خبر خاص بنيادي ديگري در گروه نيست . طي جلسات متعدد خودرو سازان با وزير اذعان داشتند كه در حال حاضر مشكل نقدينگي بيش از تحريم ها به اين گروه اسيب زده است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
27 آبان 92


