اوباما: اگر به دیپلماسی معتقدیم نباید بر تحریمهای ایران بیافزاییم
کری: بخشی از 45 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران را آزاد می کنیم
آمانو خواهان بازدید از پارچین شد
مدیركل آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد که در سه ماه گذشته تغییر چندانی در برنامه هستهیی ایران مشاهده نكرده است.
آمانو: چارچوب همکاری جدید ایران و آژانس گامی مهم بشمار میرود/ تایید نبود انحراف در فعالیتهای هستهای زیر نظر آژانس در ایران
با تصویب شورای پول و اعتبار:نرخ سود بانکی ثابت میماند
جان کري در سنا: کوتاه بياييد؛ به ما فرصت دهيد/زمان آن نيست که فشار بر تهران بيشتر شود
رايزني تلفني عراقچي و اشميد در آستانه نشست ژنو 3
نگاهی به بازار فردا شنبه 25 ابان 92
بازار پس از تعطيلات!!!
بازار پس از تعطيلات با جوي متعادل كار خود را اغاز خواهد كرد جوي كه همچنان تحت تاير اخبار و شايعات به خصوص در زمينه سياست هاي خارجي شكل ميگيريد بازار فعلا نسبت به اینده مذاکرات مردد است خیلی ها معتقدند این دور از مذاکرات با نتیجه خوبی دنبال خواهد شد و دلار به زیر 3000 تومان راه پیدا خواهد کرد و عده دیگری هنوز نسبت به مذاکرات بدبین هستند تقابل این دو طیف خریداران در بازار باعث شده است بعضی از نمادها در حال رشد و بعضی دیگر حجم نقدینگی بالایی را شاهد نباشند
در مجموع بازار در هفته اتی تمام چشم و گوشش به صحبت های طرفین مذاکره کننده خواهد بود و هر حرف و سخنی از طرفین باعث خواهد شد بازار چرخش غیر عادی ای به سمت خاصی داشته باشد
تا الان صحبتهای اوباما و کری بسیار امیدوارکننده بوده است وبیانگر تمایل بالای اوباما برای یک توافق با ایران است
طرفداران موفقیت در مذاکرات این روزها به سمت سهم های غیر دلاری یعنی خودرو بانک دارو تمایل زیادی پیدا کرده اند و سهم های دلاری نیز باید عرض کرد این هفته بهر عنوان توان رونق بالایی را نخواهند داشت و این گروه اگر نتیجه مذاکرات شکست باشد باید عرض کرد در هفته بعد از مذاکرات روزهای خوبی را خواهند داشت لذا در این روزها ترس و امید های زیادی دیده می شود همگان می دانند که نتیجه مذاکرات است که اینده بازار را بعد از 30 ابان رقم خواهد زد تمام تصمیم گیری های دولت به مذاکرات وابسته شده است در اخرین خبر نرخ سود بانکی ثابت ماند و نرخ اوراق مشارکت نیز قرار است افزایش یابد دولت منتظر نتیجه مذاکرات است اگر نتیجه مذاکرات مثبت و باعث کاهش نرخ دلار شود یقینا نیازی به افزایش نرخ سود بانکی یا اوراق مشارکت نیست اما با منفی بودن نتیجه مذاکرات اینده دلار یقینا صعودی خواهد بود و نرخ سود بانکی نیز افزای شخواهد داشت
بهر عنوان عدم رشد نرخ سود بانکی خبر بسیار خوبی برای کلیات بازار می باشد رکورد شدید در سایر بازار های رقیب بورس باعث شده است نقدینگی بالاتری در بازار سرمایه وجود داشته باشد
در بازار فردا و در نمادهاي پتروشيمي همچنان خارك به سمت سطوح قيمتي 4000 توماني حركت ميكند شخاركي كه شايعات خوبي در حاشيه مجمع فوق العاده اش از افزايش سرمايه 100-200 درصدي تا تعديل مثبت و افزايش خوراك درياقتي شنيده ميشد
در بين نمادهاي پالايشي انتظار معاملات مثبتتري را داريم پالايشگاه هايي كه به نظر تحت تاثير جو مثبت توقف نماد پالايش نفت لاوان قرار خواهند گرفت
در مورد شتران نیز خبر هایی از اعلام زمان قطعی افزایش سرمایه این سهم در هفته اتی می باشد
در گروه معدني روييها همچنان با ليدري كروي و كالسيمين پتانسيل رشد قيمتي را خواهند داشت روييهايي كه پتانسيلهاي بنيادي نظير تعديل مثبت عايدي و افزايش سرمايه را در پيش رو دارند به خصوص اينكه كالسيمين خبر افزايش سرمايه 200 درصدي از محل سود انباشته و تعديل مثبت عايدي را در پيش رو دارد
در اين گروه سهامداران گلگهر در انتظار تحقق شايعه تعديل مثبت 25 درصدي اين شركت هستند البته پي بر اي كگل فعلا اجازه رشد قيمتي چنداني به اين سهم نخواهد داد
در گروه دارويي تعديل مثبت سنگين كيميدارو و دارويي امين همچنان سبب تقويت جو مثبت داروييها خواهد شد در نيمه دوم سال سهامداران انتظار تعديلات مثبت سنگينتري را در نمادهاي دارويي دارند
در بين سرمايه گذاريها چشم بازار به تاپيكو ميباشد تاپيكويي كه با ديد ميان مدت با توجه به پتانسيلهاي بنيادي خود گزينه كم ريسكي محسوب ميشود
در اين گروه سرمايه گذاري خوارزمي اماج اخبار مثبت قرار دارد فروش سهام سرمايه گذاري غدير در قالب بلوك بانك صادرات در كنار احتمال فروش سهام يكي از دو بانك صادرات يا پاسارگاد و افزايش سرمايه 100 درصدي از پتانسيل هاي پيش روي خوارزم ميباشد
ورود نیروگاه ها به بورس نیز این روزها بهانه خوبی برای رشد بعضی از سهم ها می تواند شود سهم های که درصدی از نیروگاه ها را دارا می باشند باید مورد توجه باشند بعضی از بانک ها از جمله سینا پاسارگارد و صادرات و بعضی از سیمانی ها از جمله هگمتان در زمره سهام هایی هستند که با امدن اولین نیروگاه به فرابورس ارزش دارایی هایشان نمایان تر خواهد شد
“کساوه” آخرین پیش بینی درآمد هر سهم خود را براساس عملکرد شش ماهه از مبلغ 1562 ریال به 2554 ریال معادل 63 درصد تعدیل داده و سود تلفیقی شرکت از مبلغ 1639 ریال به مبلغ 3070 ریال معادل 87 درصد افزایش یافته است.
به گزارش بورس نیوز، این شرکت اخیرا اقدام به خرید 53.5 درصد از سهام کاشی پارس کرده است.
براساس این گزارش عملکردی، شرکت مصارف ارزی خود را با یوروی 42 هزار و 750 ریالی محاسبه کرده، در حالی که فروش صادراتی خود را با یوروی 32 و 561 ریالی منظور نموده است. با توجه به اینکه فروش صادراتی شرکت بالغ بر 16 میلیون یورو برآورد شده، اختلاف 1000 ریالی در نرخ ارز می تواند 160 میلیارد ریال یعنی بیش از 1000 ریال به ازای هر سهم تاثیر داشته باشد.
در پایان این گزارش می افزاید، متوسط P/E گروه کاشی و سرامیک برابر 10.25 واحد بوده که بیشترین P/E برابر 31.98 واحد متعلق به کاشی تکسرام و کمترین آن 6.43 واحد متعلق به کاشی سعدی است.
در گروه خودرویی نیز شاهد معاملات خوبی هستیم رنا خگستر بهمن سایپا وز امیاد همگی در حال رشد هستند
خبهمن در گروه خودرو به نظر جای برگشت بیشتری را داشته باشد خبهمن برخلاف دیگر خودرویی ها در این 2 ماه اخیر ریزش بیشتری داشته است وب رگشت قیمت به 220 حداقل انتظار سهامداران از سهم می باشد خگستر نیز به مدد رشد بانک پارسیان در تلاش برای رشد تا 310 است
زامیاد نیز روزهای پر حجمی را فعلا شاهد هست به دلیل زیان ده نبودن سهم امیدواری هایی زیادی برای سود 93 سهم ایجاد شده است فعلا 200 تومان هدف اصلی زامیاد خواهد بود ولی حجم معاملات یقینا در فاصله 180 الی 200 تومان بسیار بالا خود و شاهد ورود و خروج بسیاری از سهامداران از سهم خواهیم بود
در نماد های سیمانی نیز تحرک های خوبی دیده می شود به نظر سفارس بیش از همه مورد اطمینان باشد در سهم تلاش زیادی برای برگشت تا 375 تتومان دیده می شود دیگر نمادهای سیمانی نیز کم و بیش مورد توجه هستند
در نمادهای بانکی نیز شاهد استقبال بیشتر از این گروه می باشیم حجم طرفداران گروه بانکی در این مدت اخیر نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است باز به وضعیت صندوق های بزرگ سرمایه گذاری ها استناد می کنیم رفتار هفته گذشته صندوق های مطرح بازار بیانگر چرخش خیلی واضحی در چینش سبد این صندوق ها می باشیم حجم گروه بانکی در خیلی از صندوق ها بالای 15 درصد رسیده است که نسبت به گذشته خیلی بالا می باشد از طرف دیگر حجم سهم های پالایشی در خیلی از صندوق ها در حال کاهش است صلاح نیست اسم صندوق ها رابیاوریم ولی در خیلی از صندوق ها به وضح می توان دید درصد پالایشی ها به عدد 8 رسیده است
بانکی ها در مقطع فعلی پی به ای 6 الی 8 واحد دارند پاسارگارد و پارسیان و کارافرین توانایی رشد تا پی به ای 7 را دارند با سود 38 تومانی وپاسار 61 تومانی پارسیان و 44 تومانی وکار اهداف این سه بانک قابل تخمین هستند
ملت نیز از دید عده ای باید به رشد خود ادامه دهد باید دقت داشت قیمت ملت در سه ماه گذشته 266 تومانی بوده است و سهم بعد از 3 ماه هنوز در نقطه قبلی است عبور قیمت از 266 تومانی سیگنال اصلی برای رشد سهم تا 300 الی 330 تومان می باشد شاید ارایه گزارش 6 ماهه باعث شده باشد سهم در این قیمتها درجا بزند ولی گزارش حسابرسی شده ملت و دیگر بانک ها نشان خواهد داد خیلی از بانک ها توان تسعیر ارزی بالایی داشته اند و بانک ملت یکی از این بانک ها خواهد بود بهر عنوان به نظر میاد از دید تکنیکالی بانک ملت در شرایط خوبی قرار دارد و این بانک هنوز برای خریداران میان مدتی گزینه خوبی می تواند باشد سود 45تومانی ملت حداقل انتظار بازار از این سهم می باشد
بانک پارسیان نیز که تحلیل تکنیکالش روی سایت است فردا در مصاف با 365 تومان یعنی سقف تاریخی خود است روز پر حجمی را برای سهم باید تخمین زد عبور از 365 می تواند سهم را به محدوده 400 الی 420 پیش ببرد خگستر از رشد بانک پارسیان تاثیر بالایی می گیرد خگستر مالک 15 درصدی بانک پارسیان می باشد
وکار نیز در محدوده قیمت قبل از مجمع خود یعنی 280 می باشد سهم با عبور از280 به سمت 300 تومان حرکت خواهد داشت صادرات نیز در محدوده های نزدیک به 110 خصوصا زیر 110 تومان با دید بلند مدت ریسک چندانی ندارد هر چند برگ های ناشی از افزایش سرمایه ازاد شده است و فروشندگان سهم زیاد می باشد ولی باید دقت داشت فروش سهم در نزدیکی های محدوده 100 تومان اقدام مناسبی نیست
این روزها موسسه مالی اعتباری کوثر نیز معاملاتی را در فرابورس دارد لازم به یاداوری است این سهم نیز در قیمت های فعلی با دید بلند مدت گزینه بسیار خوبی برای افراد صبور است مدیریت عیسی رضایی بر این بانک بیانگر اینده خاص ان خواهد بود بهر عنوان کسانییکه پول اضافی برای یک سرمایه گذاری بلند مدت دارند به نظر موسسه کوثر یکی از گزینه های عالی خواهد بود این موسسه با وصل شدن به شبکه شتاب در نوع خودش یک بانک سینا یا کارافرین خواهد بود باید دقت داشت وکوثر برای زیر مجموعه های مرتبط با ساتا غدیر و دیگر افراد خوشنام می باشد که سابقه انها در اکثر نمادها بیانگر بازده طلایی انها بوده است
در مورد صندوق های سرمایه نیز باید عرض کرد که با حذف ددد اینده بسیار درخشانی برای صندوق های سرمایه گذاری می توان تخمین زد ددد باعث رانت و فساد زیادی در صندوق های سرمایه گذاری شده بود که در خیلی از مواقع بازده بیشتر این صندوق ها را تحت تاثیر قرار داده بود اکثر تریدرها همیشه با ددد خرید می کردند در مواقعی که خریدشان درست بود به کد خودشان می زدند و زمانی که خریدشان در ساعات اخر معاملاتی روز به نظر درست نمی امد یا همراه با صف فروش می شد سریعا به کد صندوق می زدند لذا صندوق ها در گذشته محلی امنی برای خرابکاری مدیران و تریدرها بود اما در مقطع با حذف ددد یقینا هر خریدی چه خوب چه بد برای خریدار خواهد بود و این امکان که از صندوق بابت لاپوشانی مقاصد شخصی مدیران استفاده شود دیگر به اندازه گذشته وجود نخواهد داشت بنابراین اینده صندوق های سرمایه گذاری نیز به نظر در اینده بسیار درخشان تر از گذشته باشد و خریداران این صندوق ها یقینا در اینده بازده بسیار بالاتری از این صندوق ها خواهند داشت
لازم به ذکر است خیلی از صندوق های بورسی در سال گذشته بسیار موفق عمل کردند که در نوع خود بسیار عالی و جالب بوده است
یکی از دلایل عدم رونق خیلی از سهم های لیدر قبلی بازار فرضا پالایشی ها حذف ددد تخمین زده می شود یقینا ددد یکی از عوامل رونق گروه پالایشی بود پول های که توسط مدیران صندوق ها به پالایشی ها تزریق می شد دیگر وجود ندارد لذا شاهد هستیم روزهایی که گروه پالایشی میلیارد ها تومان نقدینگی داشت دیگر وجود ندارد
در مورد شبندر باز به سطح مهم 1435 تومان باید دقت داشت سهم اگر بتواند از این محدوده رهایی یابد و به سمت 1620 حرکت شرایط بهتری را خواهد داشت هر چند در نمودار سهم هنوز ترس از شکست 1435 تومان وجوددارد ریزش به زیر 1435 تومان می تواند باعث ریزش بیشتر قیمت شود
بهر عنوان بازار در هفته اتی بسیار شک و تردید خواهد داشت برنده اینده بازار کسانی هستند که بتواند نتایج مذاکرات را درست تشخیص بدهند
جمعه 24 ابان 92


