خبر
درمپنا با …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:14 گفته مي شود 3 نيروگاه به مپنا واگذار شده و حالا با دستور وزير بايد انها را خصوصي كند . اين مسير فقط از طريق بورس ممكن است كه نيروگاه ها را به بورس اورده و ارزش گذاري شده و واگذار شود .
اين خبر دو وجه دارد . اگر اين نيروگاه ها براي مپنا مي ماند نرخ سود منطقي و مناسب را از صادرات برق براي شركت كسب مي كرد اما واگذاري درست است درامد شناسايي مي كند اما ان سو.د ثابت را ندارد . به هر حال خبر خوبي براي سهم است اما اين پروسه به سال 93 منتقل مي شود .
تا انجا كه شنيده مي شود حتي براي قيمت گذاري نيروگا هها به مشكل خورده اند .
گفته مي شود سنا نيز كه مپنا 18% ان را دارد تا 3 ماه اينده در فرابورس است .
در مجموع به نظر نميرسد استراحت هاي كوتاه مدت مانع رشد قيمت مپنا شود و سهم تا 9400 و 9500 ريال رشد خواهد داشت اما با زحمت جدي و بالا .
گروه تحلیل گری بتا سهم
14 آبان 92


