خبر
شراز باز مي گردد …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:32 پس از حدود 4 ماه سهامداران شراز هم بالاخره روي ماه اين نماد را در بازار مي بينند . سهمي كه بورس هر كاري كرد تا تعديل منفي بزند اما از تعديل منفي خبري نبود و پوشش 50% را نيز به بازار ارائه كرد .
بورس در مورد نماد شركت تاكيد كرده است كه عملکرد 6 ماهه منتهی به 31/06/92 ذکر شده است؛ عملکرد 6 ماهه نخست شرکت منجر به مبلغ 866ر1 ریال سود به ازای هر سهم گردیده است که طبق نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/1392، بخش عمده این سود (مبلغ 459ر1 ریال به ازای هر سهم) حاصل از تفاوت نرخ ارز مبناي محاسبات فروش موجودي هاي ابتداي سال بوده است که قابل تسری و تکرار در 6 ماهه دوم سال نخواهد بود. لذا سود ناشی از عملیات شرکت در 6 ماهه نخست، مبلغ 407 ریال به ازای هر سهم بوده است.بورس با اين تحولات نسبت به تحقق پيش بيني درامد شراز اظهار عدم شفافيت و قطعيت مي كرد . اما شركت اعلام كرده است درست و مطابق ساير پالايشگاه ها پيش بيني كرده است . البته شركت تاكيد كرده اگر ملي پالايش بخواهد بر مصوبه خود تاكيد كند موجب زيان اين شركت مي شود چرا كه ذخيره اي نيز اخذ نشده است .
از سوي ديگر پارسان نيز تعهد داده تا اگر ابهامات برطرف نشد در سود سال 92 مبلغ 800 ريال را نگهداري كند .
در مجموع به نظر ميرسد سهم با شفاف سازي حداقل معادل سازي ساير پالايشگاه ها باز مي شود و خبر خاص ديگري در دل ان نيست . طبق يك شنيده موثق سهم در 21500 ريال توسط برخي سهامداران بازرگرداني مي شود اما به نظر قيمت هاي 22500و 23000 ريال محدوده منطقي براي بازگشايي سهم باشد . اگر در جو مثبت پالايشگاه ها سهم به ميدان مي امد اين قميت را براي او ذكر نمي كرديم …
گروه تحلیل گری بتا سهم
11 آبان 92


