خبر
تحولات پتروشيمي…
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:22 امروز شنيده مي شد كه طرحي در دست تهيه است كه نرخ خوراك پتروشيمي را 13 سنت اعلام كند اما با اين تفاوت كه 13 سنت نرخ اعلامي خواهد بود و دولت تخفيف 35 و 40% را در ان لحاظ مي كند كه حدود 8 سنت خواهد شد البته اين نرخ براي طولاني مدت است . تقريباً نرخي نزديك به 1900 ريال . البته هنوز پتروشيمي ها زير باراين نرخ نرفته اند و مورد قبول انها نيست اما ممكن است عملي شود كه البته خيلي هم بد نيست . در مورد نرخ خوراك مايع ها نيز گويا 19% تخفيف جدي شده است . در مورد پتروشيمي ها سهامداران عمده و مديران عامل از نرخ 6 سنت يك گام بالاتر نرفته اند كه به نظر مبناي انها نرخ خوراك گاز قطر است .
فارغ ازاين مسائل كه دير يا زود روشن مي شود در بازار 2 روز گذشته دقفت داشته باشيد كه خريدار عمده و تا 70% معاملات فارس و پارسان حقوقي بوده و عمده ان فروشنده حقيقي . معمولاً رفتار چنين سهم هايي پرش بعد از اتمام خريد انهاست . اگر اين دو سهم را داريد فعلاً در فروش عجله نكنيد تا دليلي اين خريد ها روشن تر شود .
گروه تحلیل گری بتا سهم
8 آبان 92


