خبر
در فارس و تاپيكو …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:22 اين دو سهم رهبري و ليدري بازار را بر عهده گرفته اند . هر دو داراي ظرفت هاي رشد بالقوه در بلند مدت هستند . دو مثال عرض مي كنيم و بيشتر نتيجه گيري را به عهده خود شما مي گذاريم .
در تاپيكو سهم هاي بورسي شركت اكثراً با تعديل مواجه شده و اگر حتي پالايش نفت خليج فارس او هم براي سال مالي اتي به بهره برداري برسد حداقل سود 1400 ريالي طي 2 سال اتي براي سهم منطقي است بماند اين كه از سال سوم با بهره برداري از ان طرح سود او به 1800و 1900 ريال ميرسد .
در تاپيكو ظرفيت هاي خالي بسياري وجود دارد و اين سود نيز نشان مي دهد حتي با پي به اي 5 قيمت سهم طي 1 يا 2 سال آتي مي تواند در محدوده 8000 ريال نيز قرار گيرد . براي يك حقوقي بازدهي 100% طي كمتر از 2 سال عالي است از همين رو قيمت هاي 3800و 3900 ريال كف تاپيكو خواهد بود .
در نماد فارس در حال حاضر هيچ خبري در شركت نيست اما اين شركت عملاً با 50% ظرفيت كار مي كند . خبري چند ماه پيش به دست ما رسيد كه يكي از زير مجموعه هاي فارس با مراجعه به كشتي راني درخواست كرده بود تعداد كانتينر هاي حمل و كشتي ها را براي او طي 6 ماهه دوم به 3 برابر افزايش دهد . افرادي كه از مدت ها قبل از دل شركت اين خبرها را داشتند ان روزها و اين روز ها سنگين خريد مي كنند . تاكيد مي كنيم انها به فكر نوسان و سود امروز و فردا نيستند با ديد ميان مدت در اين دو سهم و پارسان و غدير حضور مي يابند .
البته توجه كنيد مشكل فارس و تاپيكو عرضه سنگين سهامداران عمده آنهاست كه مي تواند بازار را اشباع كند در اين حالت سرعت رشد انها كاسته خواهد شد . اما خريد با ديد ميان مدت ارزنده است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
22 مهر 92


