خبر
نوبت به پتروشيمي رسيد!
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:40 تا قبل از اتفاقات ديروز در هيچ مقطعي اين قدر خبرهاي مثبت از گروه پتروشيمي نرسيده بود . خبر لغو احتمالي تحريم پتروشيمي ، ثبات دلار در 3000، خبرهاي مثبت از نرخ گاز و تخفيف و ثبات 5 ساله و حتي 10 ساله ،رشد قيمت ها در بورس كالا ، گزارش هاي مثبت و توقف نماد برخي شركت ها ، حضور سنگين حقوقي ها در گروه و …
بازار حق داشت كه به سراغ اين گروه برود و صفوف خريد سنگين شود . اما ديروز خبرگزاري كه پيش ازاين در بسياري موارد ديگر نيز سابقه چنين نوع خبر رساني را داشته ناگهان از قيمت 325 توماني گاز ان هم به نقل از منابع اگاه صحبت مي كند . از اهداف و ماهيت اين دست خبرها مي گذريم چرا كه گذر زمان همه چيز را اثبات مي كند اما در مورد اثر خبر و ماهيت اثر گذاري ان در بازار بايد گفت كه امروز قطعاً صفوف خريد با عرضه هاي جدي مواجه مي شوند . البته دراين كه نرخ خوراك رشد مي كند شكي نيست اما همه نرخ خوراك را در حد 1200 و 1300 ريال و حتي برخي را با تخفيف جدي تر مي دانند .
اين خبر ممكن است در طول بازار تكذيب شود پس در فروش سهم خود عجله نكنيد .
عرضه احتمالي صفوف فارس، تاپيكو و پارسان مي تواند فرصت خوبي براي خريد سهم هاي مذكور باشد . البته با ديد ميان مدت خريد كنيد .
به نظر خبر مذكور در اين فضا و با اين شرايط همخواني نداشته و به نظر ميرسد براي تلطيف و جلوگيري از مثبت شدن غير معمول بازار منتشر شده است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
21 مهر 92


