خبر
در گروه پتروشيمي …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:50 گفته مي شود وزارت نفت صريحاً به شركت هاي پتروشيمي اعلام كرده است در صورتي كه طرح و وسعه جدي داشته باشند و برنامه براي اين موضوع چيده شود افزايش نرخ خوراك گاز منتفي خواهد بود . از همين روست كه توجه بازار به اين صنعت بارديگر افزايش يافته است . ديروز هم گفتيم كه دو طرح جدي در مورد پتروشيمي ها وجود دارد . 1- طرحي براي پتروشيمي هاي تازه تاسيس كه تعهد مي دهد نرخ خوراك آنها براي مدت 5 سال ثابت باشد . اما طرح 2- گفته مي شود وزير نفت با اعمال همان بحث 65% فوب خليج فارس و تخفيف 30 و 35% موافقت كرده است . فوب خليج فارس نرخ گاز 6 سنت است كه با نرخ 70% حتي به 4 سنت مي رسد كه با دلار حتي 3000 توماني نيز قيمت گاز بيش از 120 تومان نخواهد بود . نكته مهم اين است كه اگر تخفيف 30% براي پتروشيمي هاي مايع عملي شود انفجار بازدهي در اين شركت ها را خواهيم داشت .
صف فارس و توجه به جم و برخي نماد هاي ديگر از همين جنس است . ثبات نسبي ارز و چشم انداز عدم كاهش و برداشته شدن بخشي از تحريم ها طي 2 الي 3 ماه اتي ولغو تحريم كشتي راني خبرهاي خوب اين گروه است .
از اين پس حتمالً 30 تا40% سبد شما يك پتروشيمي وجود داشته باشد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
16مهر 92


