خبر
در گروه فولادي ها …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:09 تا به امروز صادرات محصولات فولادي ممنوع و يا با عوارض 100% همراه بود اما با بخشنامه جديد تحول جديدي در شركت هاي فولادي وفلزي ايجاد مي شود .
بيشتر فولادي ها سود مي برند به خصوص مباركه .
در اين ليست جديد براي فولاد خوزستان 600 هزار تن ، ذوب اهن 210 هزار تن ، فولاد خراسان 60 هزار تن ، آلياژي 30 هزار تن ، مباركه 420 هزار تن ، فملي 70 هزار تن كاتد و فايرا 30 هزار تن شمش در نظر
رفته اند .
نكته مهم ين است كه محصولات فولادي ايران بسيار با كيفيت و پرطرفدار هستند و با دلار 3000 توماني نيز سود خوبي را نصيب صادركنندگان مي كنند . حال خيال بازار راحت مي شود كه ظرفيت خالي كشور در صورت ركود با اين صادرات پر خواهد شد . هر چند حدود 20% ظرفيت توليد انها به صادرات اختصاص داده شده است اما همين هم عدد مناسبي براي 6 ماهه دوم است .
به نظر اين خبر اثربسيار خوبي روي دو شركت فولاد و فخوز و همچنين فولاژ خواهد داشت . فملي را نيز مثبت مي كند و فايرا نيز نگراني نخواهد داشت .
گروه تحلیل گری بتا سهم
30 شهريور 92


