خبر
در مجمع تاپيكو …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:39 ديروز در بخش اخبار روز در مورد مجمع تاپيكو بحث شد و اخبار ان و تقسيم سود 500 ريالي ، به بهره برداري رسيدن در تاريخ اواخر شهريور 93% عرضه جم ، تعديلات احتمالي پيش رو ،عرضه پتروشيمي غدير و تعديل از محل به سود رسيدن شركت و … صحبت شد كه البته نرخ خوراك نيز بحث مهم ديگري بود كه اعتراض به نرخ خوراك خارك از مهم ترين مباحث بود . بي شك با به بهره برداري رسيدن ستاره خليج فارس سود اين شركت متحول مي شود . تصور كنيد شركتي مالك 40% شبندر شود در ان صورت سود خوبي از ان سهم مي شود . در اين شرايط اين سهم نيز چنين شرايطي دارد و براي 2 الي 3 سال اتي شرايط ان خاص و مهم و سود ان شگرف است .
فرض را بر اين بگذاريم كه 2% جم را تاپيكو عرضه كند و 3 درصد باقي توسط صندوق و پترول عرضه شود . و اگر قيمت عرضه 1600 تومان باشد حدود 50 ريال به سود تاپيكو اضافه مي شود و البته هر چه اين عرضه بيشتر باشد سود بيشتر است . اما به نظر ميرسد تاپيكو با تعديل برخي ديگر از شركت ها با سود 930 و 940 ريالي به بازار بيايد و با قيمت هاي 3800و 3900 ريال باز شده و به سمت قيمت هاي بيشتر حركت كند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
25 شهريور 92


