خبر
باد موافق …
تحلیل خبر
بتا سهم – 5:40 امروز بازار را در حالي اغاز مي كنيم كه بايد خبرها را سبك و سنگين كرد . از يك سو امروز اوباما و اسد هر دو در مورد تحولات اخير صحبت مي كنند و از سوي ديگر شايعه شده روز چهار شنبه امريكا در يك حمله 3 روزه كار را آغاز خواهد كرد كه اين ريسك بازار را بارديگر كمي افزايش مي دهد . از سوي ديگر شاهد افزايش قيمت دلار در بازار و رشد بازارهاي جهاني هستيم . قيمت ها و صفوف فروش جمع شد و شاهد افزايش تقاضاي خريد هستيم .
در اين شرايط نمي توان به طور قطع گفت كه بازار برگشته . خير بازار با يك باد موافق مواجه شده است كه مي تواند امروز و فردا او را كمي سرپا نگاه دارد . دقت داشته باشيد كه بازار مثبت خواهد بوداما نمادها و سهم هاي بالاي چنداني نخواهند داشت .
در مورد شاخص اما بر خلاف برخي كه ريزش شاخص را پايان خود مي دانند تازه خبر مي رسد روز چهار شنبه 7 الي 8 شركت كله گنده بازار به گره مي روند كه نيمي ا انها خودرويي بوده و اسامي بانك ها و مپنا نيز در بين آنها وجود دارد . اين نيز خود كاهنده شاخص است .
امروز تمايلات منفي بازار كم است و جهت بازار بيشتر مثبت خواهد بود . در بازار امروز مي توان به اين نتيجه رسيده كه حجم ها مناسب و انگيزه ها براي رشد مناسب اما هنوز كافي نيست .
همچنان به نظر ميرسد گروه هايي مانند پتروشيمي ، فلزات،فولاد،معادن و پالايشگاه ها وضعيت بهتري دارند و به نظر ميرسد امروز بانك نيز تا حدودي بهتر شود .
گروه تحلیل گری بتا سهم
18 شهريور 92


