خبر
جم مي آيد …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:11 گويا جم قرار است يكشنبه هفته بعد به بازار بيايد .اطلاعات اين سهم منتشر شده و نكات جالبي دارد . فروش شركت تقريباً دو برابر شده و به نظر ميرسد وضعيت بنيادي جالب است . در بودجه شركت اكثر توليدات و قيمت ها حداكثري لحاظ شده است . نرخ خوراك را 145 دلار در نظر گرفته است و يعني ريسك نرخ خوراك را مي تواند داشته باشد . 330 ميليارد تومان اختلاف با شركت ملي گاز وجود دارد كه ذخيره اي در نظر گرفته نشده است .
نكته مهم تر نرخ دلار رادر بودجه 3200 در نظر گرفته اند و اين خود يك ريسك بزرگ است .
اين شركت سود خود را 3347 ريال اعلام كرده است و به نظر ميرسد چيزي متمايز از شركت هاي پتروشيمي ديگر ندارد . بازار به مارون پي به اي 4 مي دهد و نمي خرد و يا زاگرس پي به اي كمتر از 4 و به نظر ميرسد پي به اي منطقي براي جم نيز با توجه به شرايط فعلي همان 4 باشد . در حالي كه صحبت از قيمت هاي 1750 و 1800 تومان است به نظر ميرسد سهم با اين جزئيات سود در قيمت هاي 14000 و 14500 ريال منطقي است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
6 شهريور 92


