خبر
زنگ پتروشيمي ها با زنگنه !
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:00 از امروز زنگ پتروشيمي ها با زنگنه به صدا درمي آيد . نمي توان گفت زنگنه معجزه مي كند اماديد بسيار مثبتي به گروه پتروشيمي دارد و او را پدر پتروشيمي ايران و عسلويه مي دانند . گفته مي شود مذاكرات جدي با شركت هاي پتروشيمي پرديس،شيراز،برخي زير مجموعه هاي خليج فارس و چند شركت ديگر صورت گرفته است كه طرح وتوسعه ها هر چه سريعتر به بهره برداري برسد . در سوي ديگر اين گروه دو ابهام دارد يكي نرخ خوراك و ديگري دلار . ابهام دلار را بايد بانك مركزي و اقتصاد مشخص كند اما بعيد است زير 3 هزار تومان باشد كه البته اميدواريم اين چنين باشد .
در سوي ديگر در مورد نرخ خورك گفته مي شود زنگنه ديد بهتري دارد و توسعه گراست . برخي مطرح كردند ايشان تاكيده كرده بحث نرخ خوراك مطابق برنامه پنجم 65% منطقه باشد . بر فرض اگر اين موضوع عملي شود . نرخ منطقه 7 و 8 سنت است و دلار را نيز ما 3 هزار تومان در نظر بگيريم به عدد 160 تومان ميرسيم كه اثر انچناني بر اين گروه ندارد .
بايد ديد زنگنه به زودي چه اظهار نظري خواهد كرد . در اين گروه پرديس يك تعديل اندك 4 الي 5 درصدي داشته و سود خود را به 450 تومان رساند . افزايش سرمايه شركت نيز ثبت شده است كه اين كمي خطرناك است و فشار عرضه را بيشتر مي كند . اما در مجموع در بازه زماني 6 ماهه به نظر ميرسد پرديس حداقل بازدهي 35% را رقم بزند . البته اگر اتفاق خاصي نيافتد .
در اين گروه از نظر نوسان به نظر ميرسد مارون و زاگرس در كنار كرمانشاه نيز شرايط خوبي دارند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
26 مرداد 92


