خبر
در پالايشگاه ها …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:16 ديروز مجمع پالايش نفت تهران برگزار شد . بي تعارف بايد گفت كه ابهام در پالايشگاه ها با مجمع ديروز حتي بيشتر شده و تمام اين مواردي كه فكر مي كرديم براي اين شركت ها نكات مثبت باشد از بين رفته . شركت پخش و پالايش حسابي به روي منابع سود سازي اين گروه چنگ انداخته و آنها را كنترل مي كند . در اين كه تصميمات خوبي در محمع پالايش نفت تهران اخذ شد شكي نيست از تقسيم سود 150 توماني ، بحث افزايش سرمايه و همسان سازي قميت فروش محصولات بماند اما نكته اي در اين بين توسط مالمير مطرح شد كه سود شپنا و شبندر كه مجمع برگزار كرده اند ثبت نشده و اين شركت ها اجازه تقسيم سود بيش از 10% سود را نداشته اند . گفته مي شود دوباره اين عدد بر مي گردد و تقسيم سود انها كاهش خواهد يافت .
اين كه اين موضوع براي شبريزو شراز هم هست يا خير بحث ديگري است كه هنوز مطرح نشده و به نظر نميرسد اين چنين باشد .
مجمع ديروزابهامات اين گروه را بيشتر كرد اما به نظر ميرسد طي روز ها و هفته هاي اتي با تعاملات صورت گرفته شركت ها و برخي سهامداران شاهد بازگشايي احتمالي برخي نماد ها باشيم . البته بحث احتمال افت قيمت پس از بازگشايي در برخي ازاين نماد ها به خصوص شتران جدي است مگر اين كه اطالاعات جديدي برسد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
13 مرداد 92


