خبر
خبري كه گروه پتروشيمي …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:43 زمزمه هايي وجود دارد كه نرخ گاز از سوي مجموعه وزارت نفت به پتروشيمي ها 13 سنت و حدود 320 تومان اعلام شده است و عملاً نرخ گاز 4 بربر شده است . هنوز اين موضوع در حد يك شنيده است و تائيد نشده و گويا پتروشيمي ها نيز زير بار اين موضوع نرفته اند . گفته مي شود مجموعه غدير در شركت هاي زير مجموعه اوره ساز خود با افزايش نرخ تا حدودي اين موضوع را جبران مي كند اما در گروه اتيلني ها و متانولي ها شرايط متفاوت است و اين مصوبه اثر منفي خواهد داشت . در شركت هايي نظير كرمانشاه، خراسان و پرديس در صورت افزايش نرخ 50% اوره داخلي اين عدد اثر كمتري خواهد داشت اما در زاگرس و مارون خير .
هنوز خبر قطعي نيست ولي احتمال بروز چنين سناريوي اي براي پتروشيمي ها وجود دارد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
29 ارديبهشت 92


