خبر
در گروه سيمان …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:15 گروه سيمان با افزايش نرخ ها مواجه است كه شنيده مي شود از تاريخ 28 ارديبهشت ، يعني ديروز نرخ سيمان 20% بيشتر خواهد بود و در محاسبات شركت ها لحاظ مي شود . البته ممكن است اين موضوع با فشار برخي سياسيون به تعويق بيافتد اما افزايش نرخ قطعي است .
. به نظر ميرسد اين افزايش نرخ 20% كه رخ داده است به طور ميانگين بين 25 تا30% به سود شركت هاي سيماني اضافه مي كند كه البته در برخي ممكن است با توجه به هزينه ها اين عدد بيشتر يا كمتر باشد . نكته مهم اين است كه ايا هزينه اين شركت ها يعني گاز ،برق و يا مازوت بازهم رشد خواهد كرد . اگر بارديگر شاهد رشد در هزينه ها باشيم اين افزايش نرخ تا حدودي خنثي خواهد شد .
در بين شركت هايي كه با احتمال تعديل مواجه اند به نظر ميرسد فارس نو، سفارس، اروميه ، تهران بهتر باشند . البته در اين بين سغرب و هگمتان نيز هميشه مورد توجه بوده اند .
البته به نظر ميرسد بايد كمي هم مراقب بازي اين گروه بود چرا كه دولت در اين مقطع با هر گونه افزايش مقابله مي كند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
29 ارديبهشت 92


