خبر
بازهم شبندر و شپنا …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:06 ديروز خبر عوارض 50% در اين گروه بلوا به پا كرد و با اين كه خوب حمايت مي شد اما بازهم صفوف فروش تشكيل شد . اول اين كه اين مصوبه به نظرنميرسد محصولات پالايشگاهي و حتي پتروشيمي را شامل شود . دوم اين موضوع بر خلاف برنامه هاي توسعه است و بعيد است اجرايي شود . نكته مهم اينجاست وقتي شركتي در سود سنگين قرار داردو بازدهي بالايي داشته اين اخبار مانع از رشد و حتي موجب ريزش او مي شوند .
اتفاق خوبي كه در شپنا و شبندر رخ داده اين است كه اين گروه ديروز و امروز فروشنده هاي افراطي را پياده كرده و افراد جديدي با سرمايه جديد وارد سهم شده اند كه اين خوب است . اگر اتفاق خاصي رخ ندهد كاهش بيش ازاين براي گروه متصور نيستيم و امروز صفوف فروش جمع مي شود . البته فردا اگر 26% تصويب شود و حذف شود برگشت سنگين گروه را خواهيم داشت و اگر سر جايش باقي بماند شوك منفي و 12% بعدي به گروه وارد مي شود .
امروز فروش سهم در صف فروش نمي تواند فايده آنچناني داشته باشد و بهتر است نظاره گر بازي سهامداران عمده ان باشيد .
در نماد شپنا ريسك سهم كمتر از شبندر است اما اين گروه و اين سهم كاملاً به هم گره خورده اند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
17 ارديبهشت 92


