خبر
نرخ گاز را در …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:05 در روز جمعه دو اظهار نظر جالب را داشتيم اول اين كه گفته مي شود بحث تفكيك نرخ ارزي و ريالي پتروشيمي ها در مورد خوراك جدي شده است اما هنوز در مجلس به تصويب نرسيده است اما اين طرح مي گويد شركت ها به نسب صادرات نرخ خوراك را به ارز پرداخت مي كنند اما تاكيد مي شود خبري از نرخ دلار مبادله اي و اجبار انها به تسعير به اين نرخ وجود ندارد .
از سو ي ديگر هيئت دولت هنوز هيچ تصميمي نگرفته و يكي از نمايندگان دولت بحث 400%را تكذيب كرده است . بارها بيان شده است كه با اين شايعات خريد وفروش نكنيد . در اين شركت هاي توليد كننده اوره در صورتي كه بتوانند با نرخ گاز آزاد شده محصولات خودر ا ازاد كنند تاثير بسزايي در سود اوريشان خواهد داشت . پس در مجموع با ازادسازي نسبي افزايش نرخ گاز نيز فشار انچناني را وارد نمي كند . هر چند رشد نرخ گاز ريالي به بيش از 1800 ريال بسيار بعيد است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
31 فروردين 92


