بازار و ركورد شكني بهاري!!!
نگاهی به بازار فردا چهارشنبه 7 فروردین 92
بازار سرمايه اين روزها در حال رکورد شكني هاي بسيار خوبي ميباشد بازاري كه به نظر ميرسد با اين روند شتاباني كه در پيش گرفته به شاخص 40 هزار واحدي ميانديشد البته امروز حجم عرضه ها كمي افزايش يافته و احتمالا فردا نيز شاهد افزايش حجم بيشتر عرضه ها و تعادل بيشتري در نمادهاي برتر و شاخص ساز خواهيم بود شاخص امروز از سقف قبلی خود یعنی 38820 واحد عبور کرد این رشد مناسب شاخص را باید به فال نیک گرفت بهر عنوان خیلی از سهامداران این روزها دودل می باشند و ترس از ادامه رشد اخیر بازار دارند انچه مشخص است نباید خیلی سریع از بازار دلزده شد هر چند احتیاط در خرید ها و دقت بیشتر در فروش ها باید در دستور کار ما باشد اما هیچ دلیل منفی خاصی برای ریزش بازار دیده نمی شود بازار این روزها بابت عرضه نشدن صف شبندر و شپنا خیلی دلخور می باشد اگر صف شبندر این روزها عرضه شود شاهد رونق بیشتری در حجم معاملات خواهیم بود در حدود 30 میلیارد تومان از سرمایه بازار در صف شبندر قفل شده است همچنین در حدود 30 میلیون دیگر نیز در صف شپنا درگیر است لذا در حدود 60 میلیارد تومان فقط فقط در این دو نماد بورسی قفل شده است که حجم اندکی نیست
البته اين روزها بازار پتانسيل خوبي براي رشد دارد پتانسيلي كه از رشد سوداوري شركتها نشات گرفته و به نظر ميرسد بازدهي معقولی تا تابستان در انتظار سهامداران باشد
دو پله اصلي ميتواند سكوي پرتاب بازار باشد پله اول گزارشات 12 ماهه و پله دوم گزارشات 3 ماهه شركتها كه اكثرا با تعديل مثبت و رشد سوداوري همراه خواهند بود
اما براي فردا در گروه پتروشيمي انتظار روند متعادلي را داريم سهام پتروشيمي پس از رشد 10-15 درصدي اخير نياز به يك محرك قوي براي شكست مقاومتهايشان و رشد بيشتر قيمتي دارند
در اين گروه شايعه شده به زودي نماد شپديس براي تعديل مثبت عايدي متوقف و به دنبال ان نمادهاي غدير و پارسان نيز تحت تاثير اين امر با تعديل مثبت همراه خواهند شد
اما در گروه روي تاييد تعديل مثبت در اكثر نمادهاي رويي توسط مسئولان اين شركتها باعث توجه ويژه بازار به نمادهاي رويي شده است تا اينجا تعديل مثبت كالسيمين و كروي و باما قطعي شده است كه ميتواند رشد 10 درصدي را براي اين سهمها به ارمغان بياورد
در نمادهاي سنگ اهني نيز گزارشات 12 ماهه خوبي در پيش رو ميباشد به خصوص اينكه شنيده ميشود گزارشات 3 ماهه سنگ اهنيها حتما تعديل شده و بحث بهره مالكانه نيز به نفع سنگ اهنيها حل خواهد شد
در بين نمادهاي خودرويي همچنان روند زياندهي در جريان ميباشد به نظر نميرسد سال 92 خوبي در انتظار خودروساز ها باشد همچنان ورود به سهام خودرويي را پرريسك ارزيابي ميكنيم
فردا روز سوم مثبت بازار می باشد طبق معمول نوسانگیران این روزها سعی در شناسایی سود می کنند هفته بعد نیز بازار کلا سه روز بیشتر باز نیست بهتر است در فروش سهم های خود حتما در چندین مرحله غیر متوالی اقدام کنیم اگر مذاکرات 16 فروردین نیز مثبت باشد هیچ بعید نیست بازار با استقبال بهتری روبرو باشد لذا سهامداران بهتر است در این روزها خیلی سریع نسبت به شناسایی سود اقدام نکنند چرا که انتظار بر این است که بازار پس از عبور از سقف قبلی شاخص به رشد بیشتر خود تا محدوده های بالاتر از 40 هزار واحد نیز ادامه دهد
سه شنبه 6 فروردین 92


