خبر
يك استراتژي جديد …
تحلیل خبر
بتا سهم – 6:15 هيچ كس از رشد اخير بازار ناراحت نيست بلكه برخي نگران هستند كه رشد اين گونه ريزش سريعي را نيز در پي داشته باشد . خدا را شاكريم كه اكثر عزيزان با معرفي سهم هاي خوب در سود هستند اما حالا سوال اينجاست كه با اين سهم ها چه كنيم آيا نگهداري كنيم ، دوباه بخريم و يا بفورشيم .
بحثي كه در زير مطرح مي شود تنها يك پيشنهاد است و هر كس در خريد و فروش هاي خود مسئول خواهد بود . اين پيشنهاد در جهت كاهش ريسك رشد اخير در بازار پيشنهاد مي شود .
در اين استراتژي پيشنهاد مي شود پرتفوي خود را به 5 قسمت 20% تقسيم كنيد 2 قسمت 20% براي دو هفته آتي اماده براي نقد شدن باشد ( يعني 40% ) ، 20% سوم نيز براي تصميم گيري در روز هاي بعد نگاه داشته مي شود و 40% اخر نيز نگهداري تا 3 الي 4 ماه آتي است . ( البته روي صحبت ما بيشتر با افراد نوسان گير است وگرنه ميان مدت ها همچنان نگهداري بهترين گزينه است )
بحث اصلي ما روي 40% اول و به خصوص 20% اول است . توصيه مي شود 20% از سهم هايي كه در سود مناسب و عمدتاً بيش از 30% هستيد را در روز هاي پيش رو و حتي امروز نقد كرده و نظاره گر بازار باشيد . در صورتي كه بازار با ريزش مواجه شد شما مي تواندي در قيمت هاي كمتر بار ديگر سهم بخريد و قيمت تمام شده خود را كاهش دهيد . ولي اگر روند بازار بدون استراحت شروع به رشد كرد قطعاً بايد به سراغ شركت هاي مرتبت كه رشد كمتري در بازار داشته اند رفت . تاكيد ميشود از هر سهم 20% نه ناگهان كل سهمي را كه به اندازه 20% از پرتفوي خود است خالي كنيد . اين روند فروش 20% مي تواند طي 2 الي 3 هفته آتي پيگيري شود اما توصيه مي شود به دقت بازهم مطالب سايت را دنبال كنيد چرا كه هنوز 3 عامل هسته اي ، بودجه و دلار ، گزارش ها مي توانند استراتژي ها را تغيير دهند .
در پايان اين استراتژي يك نكته اساسي دارد . شركت هايي مانند ذوب و شبندر كه خبر معامله بلوكي را دارند و يا پارسان و غدير مي توانند در 20% ابتداي كار نباشند چرا كه نگراني موقتي انچناني نخواهند داشت و يا نماد هايي كه از ابتداي حركت خود زير 20% رشد داشته اند .
بازهم تاكيد مي شود اين فقط يك پيشنهاد است و مسئوليت خريد و فروش به عهده شخص شماست .
گروه تحلیل گری بتا سهم
4 دي91


