نگاهی به بازار فردا سه شنبه 21 اذر 91
بازار ياري از جنس پول ميخواهد!!!
بازار سرمايه اين روزها هر چه تلاش ميكند تا بتواند روند مثبت محكمي را در بازار ايجاد نمايد انقدر فشار عرضه ها و فروشنده ها زياد است كه در اين امر موفق نميشود اما از طرف ديگر هم بايد افرين گفت به اين همت بازار كه نشان از ورود پولهاي جديد و نقدينگي تازه به بازار سرمايه ميباشد اين روزها بازار ياري از جنس همين پولها ميخواهد
اما بازار اين روزها هم سهام بزرگ و هم شاخص تنها يك گام با مقاومتهاي سرنوشت ساز خود فاصله دارند مقاومتهايي كه احتياج به يك قدرت مناسب براي شكستشان دارند
در بازار اين روزها فعلا برخي از صنايع حال و روز خوبي ندارند وتوصيه ميشود تا مشخص شدن سرنوشتشان كمي صبر نماييد گروه پتروشيمي كه امروز شازند نمونه اي از ان بود ابهامات خوراك در شازندي كه تعديل مثبت بالايي دارد را با وضع نامناسب همراه ساخته است كه احتمال گريبانگير شدن مابقي پتروشيمي ها به وضع شازند وجود دارد باید ت.وجه داشت پتروشیمی های گازی شرایط شفاف تری در نرخ خوراک مصرفی دارند و به راحتی تاثیر افزایش نرخ خوراک بر روی انها قابل تخمین است باز باید تاکیید کنیم که افزایش قیمت خوراک متناسب با نرخ ارز مبادله ای حدود 10 درصد از سود شرکتهای پتروشیمی را می تواند کاهش دهد اما افزایش بیش از دوبرابری قیمت خوارک اثرات منفی بیشتری دارد که باید به ان توجه شود
اما در گروه معدنيها سهام اين گروه به دودسته تقسيم شده اند سنگاهنيها كه به مقاومتهاي خود رسيده و براي رشد بيشتر احتياج به يك گزارش 9 ماهه عالي دارند
و دسته دوم روييها ميباشند كه اين گروه نيز اسير شايعات افزايش نرخ خوراك مصرف مواجه هستند اين ارزي شدن خوراك براي برخي از گروه ها عالي و براي برخي ديگر مثل سم است
اما اين روزها فولاديها حاشيه امن بهتري دارند در اين گروه فولاد مباركه جاي يك نوسان 5 درصدي را دارد اما ذوب بيشتر روندش به اصلاح ميخورد تا رشد قيمتي ،در گروه فولادي و در نماد فولاژ هم شايعه شده اين شركت سود 100توماني را به سازمان بورس اعلام كرده كه ظاهرا مورد تاييد بورس قرار نگرفته است
خوزستان سهم میان مدت خوبی می باشد و بهتر است افرادی که دنبال سهمی با ریسک کم ومطین برای میان مدت می باشند خوزستان نمونه خوبی می باشد ذوب اهن نیز در محدوده 265 تومان می تواند نقطه برگشت خود را در پیش داشته باشد اما اگر سطح 265 تومان شکسته شود باید مراقب کاهش بیشتر قیمت بود
شبندر نیز به عقید خیلی از تحلیلگران در محدوده 330 تومان می تواند برگشتی داشته باشد بهر عنوان شاخص 34 هزار واحدی بدون حضور شبندر ممکن نخواهد بود
اين روزها بازار توجه ويژه اي به سهام كوچك صادراتي دارد برخي از سهام گروه كاشي مانند كساوه و برخي از تك سهمهاي برقي مانند بترانس و بموتو هم ميتوانند گزينه مناسبي باشند
همچنين در نماد ملي مس هم شايعه شده اين سهم با توجه به گزارش مثبتش قصد تعديل مثبت عايدي را ندارد و تنها به پوشش بالاي سود خود در عملكرد 9 ماهه اكتفا خواهد كرد
در این مدت اخیر شاخص نشان داده است که در عبور مرز های جدید خیلی خیلی اشتیاق از خود نشان می دهد عبور از قله 34 هازر واحدی که فاصله 240واحدی با ان دیده می شود شاید ارزوی بعدی این روزهای مسولین باشد یقینا شاخص 34 هزار واحدی به زودی دیده می شود و دیر و یا زود باید شاهد اعداد بالاتری برای بازار باشیم لذا توصیه می کنیم در فروش های خود اصلا عجله نداشته و سعی شود در روز هایی که بازار با کاهش قیمت روبرو می باشد نسبت به خرید های تدریجی بیشتری اقدام شود
سایت تحلیلی بتاسهم
دوشنبه 20 اذر 91


